P-BÖTER!!!!

Ja då händer det som inte är så allt för roligt....
Igår var jag på kurs på förmiddagen. Jag parkerade bilen på ett ställe där jag brukar stå när jag ska till tandläkaren för det ligger vid samma område. Då har det alltid gått bra.
Jag tänkte igår ställa bilen på ett annat ställe men då fick man bara stå två timmar och kursen höll på i tre. Så jag åkte då till detta ställe. 
När jag kom tillbaka till bilen när kursen var slut satt denna p-bot fast vid torkarbladet!!!  800 kronor!!! Jag kunde i den första stunden inte förstå varför jag blivit "lappad". Jag kollade på skyltarna och det stod "tillstånd erfodras". Då var det bara att inse att jag slarvat med att titta på dom och gladeligen betala. 
 
När jag senare på kvällen kom hem visade jag sambon lappen, skojade och sa:" Det är ju inte jag som står som ägare på bilen så det är inte jag som fått böter" Ja lite roligt får man ha ibland:) 
Alla gör vi fel ibland sa han och i morse när jag vaknade hade han skrivit en gullig lapp att boten var betald:)
 
Vi hoppas på att denna dag följs utan liknande otur:)
 
God morgon!

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Usch så trist :(.

Svar: Ja det sved lite grann;(
Marie

2016-01-30 / 11:09:07
URL: http://www.saramadeleine.se
Amanda Jona [SPONTAN]

Men usch så tråkigt!

Svar: :(
Marie

2016-01-30 / 18:17:24
URL: http://spontan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback