Myshelg med lyskväll

(null)
Vilken helg vi har haft!
I helgen har vi campat med husvagnen i Sörfjärden. Våra "grannar" har också skaffat husvagn. Så de följde också med.
När vi kom ner i fredags så sken solen. Så när vi gjort klart allt med husvagnen dukade vi upp smörgåstårta till middag. Det var så gott och mysigt.
På kvällen myste vi tillsammans i våran vagn.

Igår gick vi en promenad ut mot restaurangen. Det är så fint i Sörfjärden efter vattnet och stugbyn
Cesar hade så roligt hela dagen.  Han träffade några kompisar som han började leka med. De lekte i lekparken och busade och hade så kul.
När de lekte i lekparken öppnade campingägaren receptionen. Campingen stänger idag för säsongen. Så han bjöd alla barnen på glass som han behövde bli av med innan stängning. Cesar blev så glad och vi tyckte det var en så fin gest av ägaren.
Vi grillade till middag. Det var så fint väder så det passade perfekt.

Lysnatta.
Sista lördagen i Augusti är det alltid lyskväll efter kusten. Boende tänder ljus och marschaller när mörket börjar infinna sig. Vi har varit på olika ställen här hemma genom åren som varit stämningsfullt och bra. Men jag tror nog att stranden igår varit bland det bästa. Det var fullt med marschaller genom hela stranden och vid många av stugorna var ljus och lyktor tända.
Så det var en väldigt fin kväll.

Helgen har varit så mysig och det har varit så lugnt och skönt.

Avkoppling

Campinghelg!
Vi kom för ett tag sedan ner till Sörfjärdens camping.
Det ska bli så skönt med avkoppling.
Våra bästa "grannar" campar också med oss. De har nyligen skaffat husvagn. Så vi kommer ha det super mysigt.

Campingmat.
När vi campar vill vi ha det smidigt med maten. Så vi brukar förbereda hemma. Igår gjorde vi denna goda smörgåstårta som vi smaskade när vi kommit på plats.

Jag passar på att känna in lugnet.

Bräcke

Utflykt
Vi har hört många som varit och ätit glass i Bräcke på glassbaren.
Så vi gjorde en utflykt dit. Vi hade med oss en enkel taco lunch. Vi hittade ett mysigt ställe som vi åt den vid. Där var det även Ställplatser  för husvagn och husbil med el och toa och dusch. Så dit kanske vi åker med husvagnen framöver.
Vi hade även hört talas om en stor lekpark i Bräcke. Så där lekte och busade Cesar för fullt.
Vi gjorde sedan en glasspaus på Glassbaren. Den har vunnit pris i SM för sin goda glass. Jag valde mint, hallon-lakrits och hasselnöt. Alla smakade verkligen så gott!
Cesar ville leka mera i lekparken. Så vi avslutade där innan vi åkte hemåt.

Vi har haft en mysig dag helt enkelt.

Hallon

Mera bär.
I morse kunde jag inte somna om. Så jag åkte till mitt hallonställe. Jag hittade till en början inte så mycket. Så jag var på väg att åka hem men först kollade jag lite till. Då hittade jag en buske med så stora och fina hallon! Jag fick ihop så mycket på kort tid.  Så då kändes det helt rätt att jag stannade lite till.
Så nu har jag mycket goda hallon att smaska på i vinter.

Lördagslyx

Rökta räkor.
Igår lyxade vi till det med att röka räkor igen.
Den här gången provade vi att röka på murikkan. Det fungerade också väldigt bra. Det är ju så gott. Med rostat bröd till och aioli så blir det väldigt gott.

Igår höll vi på med ett litet projekt här hemma. Jag kommer visa bilder på det när allt är klart. Det är lite småfix kvar.

Uppdatering

Risö.
Förra helgen skulle det vara så bra väder. Så vi packade husvagnen med tält och allt. Stefan och Cesar åkte upp på torsdagen med farfar och jag åkte på fredagen efter jobbet.
På lördagen badade vi på utebadet som är där. Vi myste vid husvagnen och njöt av sista helgen med tältet för den här sommaren.

Pappa.
I lördags blev cykelturen till minneslunden i Mjösund. Det var just då väldigt fint där med alla ljus, blommor och den vita träbron.

Sol och bad
Resten av familjen har varit förkylda i helgen. Det var varit varmt och badväder. Så igår åkte jag ner till stranden en liten stund för ett dopp. Det var ganska kallt i vattnet tyckte jag men det var skönt att ändå doppa sig i värmen och njuta av lite strandhäng ett tag.

Semestern är slut

(null)
Vi har haft en bra semester
Vi har gjort en del utflykter hemmavid. Vi besökte Västanå fallet med mamma och gick tarzanstigen med Saga. Vi gjorde en spontan tur med husvagnen till Sörfjärden tillsammans med Annika och hennes familj.
Något som Cesar och jag ätit mycket av i sommar är melon, vindruvor och jordgubbar. Det blandat till en fruktsallad har varit väldigt gott. Även melondrink var uppskattat.

Långturen.
Sommarens semestertripp med husvagnen gick till Långnäs camping i Bollnäs. Vi var så nöjda där förra året. Så vi bokade samma plats i år några dagar.
Vädret var dock inte så bra. Så vi gjorde några utflykter. En dag åkte vi till Järvsö och en dag till Rättvik. Vi gick ut på Långbryggan och tittade runt i stan. Vi tog vägen förbi Mora också där Cesar lekte på troll- och clownstigen.
Vi var så nöjda med trippen och vi njöt av campinglivet.

Avslutning.
Förra veckan som var min sista semestervecka passade jag på att plocka bär. Det blev en hel del hallon och även lite blåbär.
Vi åkte till Orrsjön och fiskade med Cesars farfar. Jag plockade mest bär men Cesar tyckte det var kul att fiska.
Förra lördagen var det fint sommarväder. Så vi bjöd hem Annika, Isak och Elias till poolhäng. De busade och badade och åt pannkaka. Vi hade det så mysigt.

Nu har jag jobbat en vecka och på måndag rullar vardagen igång med förskola och jobb för oss båda.