Högt och lågt

Klättring.
I tisdags var vi i klätterparken på Södra berget.
Cesar fick det i present av faster Sara. Det är olika höjd på banorna. I den längd Cesar är i var det två olika banor han kunde klättra i. Till en början var han lite osäker men sedan ville han klättra mer och gjorde banan flera gånger.
Vi hade med oss lunch som vi åt och vi avslutade med en god glass.
Det var mysigt och spännande för Cesar att få prova detta.

God förmiddag!

Smart förvaring

Ficka med fickor!
Denna förvaring sätter vi i skenan på husvagnen. Den har många små fack. Den har varit väldigt praktisk och bra dom här dagarna vi varit borta. Eftersom vi mest sitter i tältet och äter har vi fyllt den med tallrikar, bestick, kryddor, papper, muggar mm. Allt har varit lätt tillgängligt och vi har sluppit en massa spring in och ut ur husvagnen.

God kväll!

Bollnäs

Härliga campingdagar!
Igår kom vi hem efter en härlig husvagnstripp till Bollnäs. 5 nätter blev det.  Vi gillar verkligen campingen där. Vädret har varit soligt och varmt nästan alla dagar. Så det har blivit mycket sol och bad och strandhäng.
Intill campingen finns en liten damm. En kväll var det motionsbingo där. Vi köpte oss några brickor och Cesar cyklade medan vi promenerade.
Vid campingen ligger en båthamn. Där finns även ett populärt hamburgerställe med högrevsburgare. Vi gjorde pommes i air fryern och lite andra goda tillbehör. Allt blev så gott!
Glass har det blivit några men det är helt okej i den här värmen som varit:)
Det är en del bestyr med att packa och packa upp och ur husvagnen när vi ska åka iväg men det är värt det så mycket. När vi kommit på plats och fått upp förtältet och vi sätter oss ner och njuter, den känslan är det inte mycket som slår.

God kväll!

En helg i huvudstaden

Stockholm.
I lördags åkte vi till Stockholm. Vi bodde på hotell i Solna. Det är alltid mysigt med hotell och att få äta en god hotellfrukost är verkligen lyxigt.
Vi gick en stund inne på Mall of Scandinavia när vi kom ner. Eftersom det var så varmt ute var det inte alls mycket folk där. Så det var lätt att hålla avstånd.

Middagen.
Den åkte vi in till stan för att äta. Vi hade tänkt att vi till och börja med skulle kolla om det fanns bord ledigt på Koh Pangan. Det gjorde det. Vi har hört talas om den och jag hade aldrig ätit där. Det var en häftig miljö med regnskog, åska och fiskar. Maten var riktigt god.

Tunnelbana.
Cesar hade sett fram emot att åka tåg under jorden. Han tyckte det var spännande och att åka alla rulltrappor vid tunnelbanestationerna var minst lika spännande.

Slottet.
Vi gick till slottet för att hälsa på kungen men han var inte hemma. Man kunde ändå gå in och titta på hans gamla saker och prova kungens krona.

Mr Cake.
På Östermalm har konditorn Roy Fares ett café. Vi passade på att ta en eftermiddagsfika där. Det fanns  så mycket gott och mysigt var det.
Även Leilas General store har blivit ett måste för mig att besöka när jag är i Stockholm och även Adidas butiken var vi in på.
I övrigt är butikerna mycket samma av det som finns hemma men ändå kul att titta runt lite.

Mulle Meck.
På måndagen passade vi på att besöka en lekpark som låg i närheten av hotellet. Det var en väldigt fin Mulle Meck park med många olika och roliga saker för de små.

Kataach.
Vi avslutade helgen med att åka till Tyresö och besöka leklandet Kataach. Det var lite som Leos lekland där man både kunde leka ute och inne. Cesar lekte och busade för fullt och körde bilarna ocj hade så skoj.
Det fanns även ett litet tivoli med några karuseller som Cesar åkte.

Det var en rolig avslutning på Stockholms trippen. Efter det vid 18.30 började vi resan hemåt.

Strandväder

Sol och bad.
Cesar och jag har fortsatt våran semester den här veckan. Det har mest blivit lata dagar på stranden, Vädret har ju varit underbart varmt och skönt.
Cesar har blivit så duktig i vattnet, det märks att han fått mera vattenvana och mer trygghet i vattnet av att gå på simskolan.
Vädret verkar fortsätta idag så det är bara att ta vara på det:)

Framåt

Allmänt  /  1  Kommentarer
Nu var det dags.
Cesar har haft sin bakåtvända bilbarnstol länge. Det rekommenderas att barn ska åka bakåt så länge som möjligt för att det är det säkraste sättet att färdas i bilen.
Han har på slutet klagat på att han har ont i benen och varit allmänt lite less vid bilåkning.
Så i helgen bestämde vi oss för att byta mot en framåtvänd.
Vi fick bra hjälp i butiken med att prova ut, få info och även installera den i bilen.
Eftersom vi har två bilar så var det lika bra att köpa till den andra på samma gång.
Han verkar trivas bra med att åka framåt och han ser ju mycket mer runtomkring sig.

Alla momenten och utvecklingsfaser när han var bebis och inköp som behöver göras som ex detta, har alltid varit betydelsefulla för mig och ett tecken på att han blir storkille:)

Dimond painting

Nu är den klar!
Bilden är från den dagen då Cesar fyllde 1 år. Det går att beställa egna motiv i Diamond painting.
Den har 19200 stycken små diamanter och jag är väldigt nöjd med resultatet.

God förmiddag!

Sommarlek

Vatten.
Cesar fick förra veckan en vattenlek. Den fanns i olika storlekar.
Den här har kana, broar och en rejäl pump att kunna pumpa runt vattnet. Vi köpte till några båtar.
Vi hade med oss den i helgen, det blev full aktivitet runt den.
Den blir bra i sommar både att ha här hemma men också att ta med oss när vi åker på turer med husvagnen.

Sol och bad

Ännu en helg på Berga.
I helgen drog vi med husvagnen till Bergafjärden. Vi var barnvakt några timmar på lördagen till Isak och Elias. Det var så varmt så vi hade en eftermiddag på stranden.
Det var samma väder på söndagen så vi passade på även då att sola och bada.
En helg med husvagnen, god mat och dryck och trevligt umgänge gjorde helgen perfekt.