Kanelbullens dag!

(null)
Idag har jag bakat
Det är ju självaste kanelbullens dag idag. Så i morse satte jag en god deg på jäsning. 
När jag bakar bullar brukar jag alltid göra vanliga snäckor. Jag kavlar ut degen, lägger på fyllning och sedan rullar jag degen och delar den i bitar. 
Idag ville jag prova göra snurror istället. Så jag kollade på youtube och provade detta för första gången. Jag känner själv att jag lyckades väldigt bra och goda blev dom. 
Fyllningen denna gång gjorde jag också annorlunda. Jag brukar alltid först bre på smör därefter strö på kanel och socker. Det funkar bra men ville prova något nytt. 
Jag ställde fram smöret tidigt i rumstemperatur så det blev väldigt mjukt. Jag blandade sedan ihop allt till en god fyllning som jag sedan bredde på den kavlade degen. 

Så lite förnyelse med kanelbullarna var roligt och gott! 

God kväll! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback