Tömma mobilen

(null)
Nu är det gjort.
Jag har alltid varit dålig på att tömma mobilen på bilder. Idag gjorde jag slag i saken. De senaste dagarna har jag inte kunnat gå in på min mail eller ta hem appar för att minnet varit fullt. 
Jag hade över 3000 bilder. Så det var inte konstigt att det var fullt.
Så i morse lade jag över alla bilder i datorn och kopierade även in alla till den externa hårddisken. Så nu har jag alla bilder på två ställen. Sedan raderade jag alla i mobilen. Just det momentet har jag tidigare tyckt varit jobbigt på grund att det funnits en osäkerhet om allt verkligen kommit in i datorn. Men nu när jag lade in det på två ställen så kändes det bra och säkert att radera. 
När allt var klart ville jag ha tillbaka några av bilderna till telefonen. Det är alltid kul att kunna gå tillbaka och titta. Det trodde jag skulle vara enkelt men det var det inte. Vi provade det mesta men det gick inte. Så till slut ringde jag Apple supporten. De lotsade mig till det enklaste stället, airdrop. Det använder jag mycket när jag lägger över bilder från mobilen till iPaden. Så jag visste hur det fungerade. Så nu kan jag på ett enkelt sätt ta tillbaka de bilder jag vill ha.

(null)
Vasaloppet.
Vi gjorde god frukost i morse till Vasaloppet. Det var just då jag höll på som mest med telefonen och bilderna. Men starten på loppet med lite god frukost tog jag mig tid till. 

God morgon!

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Så bra att du fick hjälp där ändå, hade nog blivit ganska stressad om jag var du inser jag. Mysigt med frulle framför Vasaloppet :D. Jag glömde titta ;D

2020-03-03 / 20:34:22
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback