Jul vid entrén

(null)
I veckan började jag julpynta.
Jag fick tag på en liten kabeltrumma i höstas. Jag och Cesar målade den vit. Jag ville skapa en liten julvärld med den på altanen. Det mesta hade jag hemma förutom ljusslingan som jag köpte på Dollarstore för 10 kr.

(null)
Enkelt och fint. 
Bredvid dörren har jag gjort denna dekoration. Allt som behövdes var några kvistar granris, ett rött band och juliga klockor.  Det var väldigt enkelt att göra och blev väldigt dekorativt. 

(null)
Dörrkrans.
Jag brukar alltid göra en krans till dörren när det är jul. Jag använder alltid stommen som är hjärtformad. Jag klär först in den i granris så hela blir täckt. Nästa steg är att linda det röda Sidenbandet runt. Därefter brukar jag sätta dit de dekorationer jag i övrigt vill ha. Till sist sätter jag dit ljusslingan.
Det brukar bli dekorativt och fint. Jag är nöjd även denna gång. 

God kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback