DÅ VAR DET DAGS IGEN!

Idag blev det ett besök på vårdcentralen.
I söndags fick jag lite ont i halsen men inga andra förkylningssymtom. Jag kunde äta och mådde bra i övrigt. 
Igår eftermiddag blev det dock värre och när Stefan kom hem från jobbet lade jag mig och sov i 1,5 timme. 
Jag hade väldigt ont i natt och ipren hjälpte inte. 
Jag funderade fram och tillbaka i morse på om jag skulle ringa vårdcentralen eller inte men bestämde mig för att göra det då jag inte hade ätit något sedan lunchtid. Det gjorde så ont att svälja att jag inte ville äta och nästan inte dricka något. 
Jag fick prata med en väldigt bra sköterska som bokade in mig till kl 14 idag. Cesars farfar kom hit och var med honom under tiden.
Sköterskan såg direkt att jag var svullen och röd i halsen och vitprickig. Han tog halsprov och konstaderade då att det var halsfluss jag hade. 
Så nu blir det en penicillinkur i 10 dagar. Så jag är glad att jag ringde.
Jag hade även halsfluss på nyårshelgen så två gånger på 3 månader känns mycket då jag aldrig haft det tidigare.
Men nu blir jag snart frisk och kan förhoppningsvis äta normalt om några dagar. Just nu är det mest soppor av olika slag det enda som går ner.
 
 
God kväll!
 

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★

Nämen usch och fy! Är du också sån som drar på dig det där :(.

Svar: Nä jag har inte råkat ut för det förrän då vid nyår och nu.
Marie

2017-03-07 / 20:57:59
URL: http://www.saramadeleine.se
Days by Johanna

krya på dig! Hoppas du slipper mer halsfluss nu framöver.

Svar: Tack, det börjar kännas bättre nu.
Marie

2017-03-08 / 20:35:10
URL: http://daysbyjohanna.blogg.se
Tilda Barkselius

Nej men stackare, hoppas det fort går över!

Svar: Tack.
Marie

2017-03-08 / 21:40:04
URL: http://nouw.com/tildabarkselius

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback