HELGEN GICK FORT!

Så är ytterligare en helg slut!
Jag inledde den med att i fredags vara borta på middag med jobbet. Vi var hemma hos en av kollegorna i hennes stuga och hade surstömmingsfest. Jag äter inte surströmming så jag tog med mig god potatissallad och rostbiff istället.
Vi hade verkligen supertrevligt och underbart roligt! Jag har inte skrattat så mycket på länge. 
Det bjöds på god chokladtårta till efterrätt som en kollegas dotter hade bakat. 
 
Det var första kvällen jag var borta från Cesar sedan han föddes. Jag matade honom innan jag åkte och sedan gav Stefan honom flaskan. Det hade gått bra och sedan hade han somnat gott. Det var ovant att vara borta från dom båda men också kul att komma iväg och umgås med kollegorna.
 
Igår hade vi en fixardag här hemma. Vi började med att städa våra garderober. Det tog sina timmar och vi passade på att storstäda sovrummet och vi bytte sängkläder. Så det var som en dröm att lägga sig igår kväll. 
Vi städade och damsugade inne och rensade upp utanför ytterdörren. Det har varit mycket grejer och det har sett rörigt ut. Så det var skönt att få bort det. Vi rensade även lådan med all retur som vi slänger där, såsom glas, metall och pappkartonger.
 
Så vi fick mycket gjort igår. 
 
Idag tog vi det lugnt på förmiddagen och sedan åkte vi till Ica Maxi för att veckohandla. 
Cesar sov en stund i morse och en stund på förmiddagen och när vi kom hem och hade handlat så sov han så vi la över honom i vagnen men då var han pigg och ville vara med oss. När han hade ätit vid 14.30 somnade han och sov till strax före 18. Han brukar sova en längre stund varje dag men det kan variera när på dagen det sker. 
 
Nu det dags att inleda en ny vecka.
 
 
God kväll!

Elsa

Åh men vad gott!! :)

Svar: Ja den var supergod:)
Marie

2016-09-19 / 09:22:07
URL: http://nouw.com/elsahenriksson
corneliaeriksson.blogg.se

Vilken mumsig tårta! Jag tycker också helgen bara försvann haha!

Svar: Ja tiden går allt för fort.
Marie

2016-09-19 / 14:43:59
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/
Mallan

Men gud så gott det såg ut! :)

Svar: Ja den var riktigt god.
Marie

2016-09-19 / 16:11:49
URL: http://majzans.vimedbarn.se
Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Huuu surströmming :S. Jag fixar inte ens lukten är imponerad att du stod ut att vara med där :-p. Men gott med tårta och din mat lät ju betydligt godare måste jag säga.

Svar: Ja lukten är inte den bästa men den går att stå ut med.
Marie

2016-09-19 / 20:11:24
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback