MÅNDAGEN!

Cesar har nyss somnat!
Jag passar därför på att blogga lite om gårdagen.
Vi hade en mycket bra dag men en intensiv sådan för båda honom och mig.
Kl 8 begav vi oss till stan där jag hade en tid bokad hos sjukgymnasten. Cesar skötte sig utmärkt, så lugn och glad hela tiden. 
Vi åkte sedan därifrån direkt till babysången som är en mycket trevlig och mysig start på veckan. Vi sjunger, leker och dansar tillsammans. Nu har vi börjat sjunga på julsångerna också, så himla mysigt:) Vi fikar alltid tillsammans efteråt.
 
Efter det åkte vi hem, jag åt lunch och Cesar sov en stund. Han vaknade lagom till att göra oss klar för att åka på babysimmet. Nu har vi varit där några gånger och både han och jag börjar känna oss mer och mer bekväm med varandra i vattnet. Han verkar tycka om att bada. Vattnet i bassängen där är extra varmt för små bebisar, 33 grader. 
Nu har jag även fått in hur jag på smidigast och bästa sätt ska göra i duschen/omklädningen efteråt för att det ska bli så bra som möjligt för Cesar. 
Efteråt äter han alltid innan vi åker hemåt. Han somnar då gott i bilen. 
 
När vi kom hem slängde jag mig i duschen för att sedan åka och hämta en kompis för en tur till Birsta. Vi hade det verkligen supermysigt. Vi åt först på Ikea och sedan gick vi runt och julshoppade:) Det är rätt så mysigt i butikerna nu med allt julpynt som plockats fram. 
Så Cesar var hemma med pappa. 
 
Så dagen för Cesar var bra men intensiv. Han sov i bilen mycket när vi åkte hit och dit, sov en stund när vi kom hem från babysången och när vi for från badet. Så han fick ändå en del sömn men i natt har han nog varit trött. Vi lade honom vanlig tid, vid kl 20. Han vaknade kl 04, en timme senare en vanligt. Han somnade om med detsamma och sov till 06.50. 
 
Så idag tar vi en lugn och mysig dag hemma.
 
 
God morgon!
 
 
 
 
 
 
 

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Åh så mysigt :D. Vi gick på både babysim och minisim med William, helt underbart. Sen så bra att de blir vattenvana också :)

Svar: Ja det är just därför vi går på simmat för att han ska få vattenvanan.
Marie

2016-11-22 / 18:02:55
URL: http://www.saramadeleine.se
Matilda Berlin

Åhh vad mysigt! jag gick också på klapp-och-klang när jag var lien och det var verkligen sååå mysigt! Hoppas ni får en toppendag! Kram

Svar: Tack detsamma till dig:)
Marie

2016-11-23 / 09:28:52
URL: http://matildaberlin.blogg.se/
Anonym

Lär honom att det är roligt med vatten, men att ha respekt! Det hade INTE hans mamma! 😄😉

Svar: Haha:)
Marie

2016-11-26 / 23:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback