UTEDAG!

VIken solig och härlig dag vi hade igår!
Vi var ute och fixade från 9.30 och nästan hela dagen. 
Vi började med att ta ut golvet på balkongen som vi först tvättade och sedan oljade. Det blev väldigt fint.
 
Sedan var det dags för altanen.
Vi tömde den på alla möbler och annat som vi förvarat där när vi fixat med bebisens rum. Det har legat en garderob där som vi tog i sär och sparade gavlar och hyllplan för att göra hyllor till förrådet av i sommar. 
Jag spolade rent alla stolarna och S spolade altanen. 
 
Vi gjorde lunch ute.
Vi gjorde det enkelt och grillade korv. Det var härligt att njuta en stund av solen och värmen mitt i allt fixande.
 
S tog sedan och röjde vid buskarna mot grannen som länge har behövt en rensning. Jag rensade och gjorde snyggt runt några buskar och rensade jordgubbslandet.
 
När alla möbler till altanen torkat och golvet till balkongen likaså bar vi upp alla fina smågrejer som vi brukar ha på där så som krukor, lyktor, duk mm och så ställde vi i ordning allt. 
 
Mellan allt fixande pratade vi med grannar som var ute och fixade eller njöt av solen och S hjälpte våra bästa grannar att fixa med motorsågen medan Ö klättrade upp i trädet för att såga grenar. Det är så trevligt att kunna umgås och prata när man är ute en hel dag som igår. Vi har verkligen bra grannar åt alla håll och kanter.
 
Vi gjorde mycket igår även om jag tog det väldigt lugnt och inte lyfte tunga saker och ansträngde mig långa stunder då jag hela tiden behöver tänka på den lilla bebis som jag har i magen.  Jag hittade bra ställningar för kroppen att sitta i gräset och när jag rensade jordgubbslandet. Istället för att stå böjd satte jag mig på en stol. Man får hitta små knep så att det känns bra.
 
Vi avslutade dagen med att åka på tippen och tömma släpvagnen på allt som blivit när vi sågat träden och krattat gården. 
 
kl 20 gjorde vi kväll och slappade i soffan. 
 
Jag är ledig idag och ska åka in till stan och ha picknick med en god vän.
 
 
God morgon!
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback