KANELBULLENS DAG!

Dagens val av bakverk var självklart!
Jag satte en bulldeg på jäsning i morse. Under tiden tog jag min morgonpromenad och var lagom tillbaka tills den hade jäst klart.
Det är mycket moment med att baka bullar. Först ska degen jäsas, degen ska kavlas och fyllas med god fyllning av kanel, socker och smör. Sedan ska bullarna jäsas igen och sedan penslas med ägg och strö på pärlsocker och sedan gräddas. 
Trots alla dessa moment så är det roligt att baka bullar tycker jag. Det finns inte så mycket godare fikabröd än en nygräddad kanelbulle..mums!
Jag valde den här gången att göra snurror istället för snäckor. Det tar lite längre tid men de blir lite finare tycker jag.
 
När bullarna var klara åkte vi till birsta och uträttade några ärenden och handlade mat. 
 
Igår kväll var vi hos goda vänner i Matfors och grillade och pratade och hade trevligt. De har tre härliga barn varav en liten tjej som är endast några veckor gammal. 
Det var roligt att få träffa dom igen.
 
Nu blir det mys resten av kvällen.
 
God kväll!

corneliaeriksson.blogg.se

Men mums vad gott!

Svar: Ja jag blev nöjd både med utseende och smak.
Marie

2015-10-05 / 09:41:10
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/
Celine

Åh men gott! Vill ha!

Svar: Det är alltid gott med en kanelbulle:)
Marie

2015-10-05 / 15:25:09
URL: http://celinelf.blogg.se
MADDISENJ.SE

Tack så mycket fina du <3 Gud vad gott, mumsade i mig en bulle igår iaf :)

2015-10-05 / 20:49:01
URL: http://maddisenj.se
Carina

Vad fint du har dukat upp bullarna...vackert med ett sådant våningsfat!. Bullarna ser verkligen goda ut!. :D

Svar: Jag fick fatet i födelsedagspresent i år och är verkligen nöjd med det. Det är perfekt att ha framme vid kalas eller som nu, när jag ville ta lite fina foton på bullarna.
Marie

2015-10-06 / 11:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback