TAK TILL JORDGUBBSLANDET!

 
 
I helgen skrev jag om ett sidoprojekt!
Jag planterade jordgubbar för två år sedan. Jag har haft en ställning med ett nät över men i vinter gick det sönder och ställningen likaså. 
Så förra veckan överraskade Stefan mig genom att köpa denna låda som man sätter uppepå pallkragen. Den var träfärgad så i helgen har vi målat den två gånger så att den ska hålla bra i väder och vind.
Jag tycker verkligen om den då den är stabil och med ett bra lock. 
Inga fåglar kan nu komma och ta mina jordgubbar:)
Idag ska Stefan köpa mer krokar så att locket även går att ha mindre öppet och vi ska även sätta dit järnbeslag som vi fäster mellan lådan och pallkragen på insidan så att den inte kan glida av. 
 
Så nu väntar jag bara jordgubbarna så att jag kan plocka dom och äta dom tillsammans med vaniljglass:)
Det är sommar det!
 
God morgon!
 
 
 
 
 

Life of Johanna

Tjusigt! Jag ska ta tag i min odling till nästa sommar :)

Svar: Det är roligt att odla, i lagom mängd:)
Marie

2015-06-12 / 11:30:29
URL: http://lifeofjohanna.se
Carina

Det där var ju riktigt bra! och fint!. Härligt med jordgubbar...mina favoritbär...mina föräldrar hade jorgubbsodling länge!.Jag har både plockat på förtjänst och beställningar!. Så roligt!. :D

Svar: Å va härligt...tänk om man hade en hel jordgubbsodling att bara gå och plocka goda, härliga bär på och avnjuta med vaniljglass...mums:)
Marie

2015-06-15 / 17:11:50
URL: http://Bluemoon.blogg.se
Carina

Det där var ju riktigt bra! och fint!. Härligt med jordgubbar...mina favoritbär...mina föräldrar hade jorgubbsodling länge!.Jag har både plockat på förtjänst och beställningar!. Så roligt!. :D

2015-06-15 / 17:11:51
URL: http://Bluemoon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback