RESUMÈ 2014

Jag tänkte nu försöka sammanfatta året som gått!
Jag önskade att någon trevlig och rolig händelse skulle komma upp först i mitt huvud när jag tänker tillbaka på året. 
Men den händelse som jag först kommer att tänka på är min kära farfars bortgång. Det var en stor och omtumlande händelse för oss alla, det är nog därför den kommer upp först. 
Ja det var en jobbig period på många sätt. Från det att vi fick veta att han åkt in på sjukhus, tiden han låg på Hospice och då vi i bilresan på väg ner till honom fick veta att vi inte hann fram innan han tog sina sista andetag, så var det en jobbig tid. Han tog sina sista andetag på min kusin Fridas födelsedag, 7 juli.
Begravningen skedde den 22 juli som var en väldigt jobbig dag men en mycket fin begravning.
 
Vi har varit många gånger på resande fot under året.
Det här fotot är taget i Stockholm i september när vi var där med grannarna. Det var en väldigt mysig tripp med en massa shopping och god mat och att få umgås med de bästa grannarna i hela världen en helg i huvudstaden var så himla mysigt.
 
Första resan för året gjordes i mars då vi var på dop i Karlstad där våra vänner döpte sin son Jack.
 
I födelsedagspresent av mig fick Stefan en helg på hotellet i Hassela. Så dit begav vi oss i april som också var en riktigt härlig helg. Vi badade i poolen där, åt god mat, njöt av vintervädret vid slalombacken och bara tog det lugnt.
 
Nästa gång vi åkte iväg var på semestern då vi åkte till Göteborg med Stefans föräldrar. På vägen ner stannade vi till i Trollhättan en natt och vi gjorde små stopp på vägen därifrån t.ex i Lysekil. 
Vi hade några mysiga dagar i Göteborg då vi också tog en dagstur till Ullared.
 
När vi kom hem från den resan var vi endast hemma i två dagar innan det var dags för att återigen bege sig söderut till farfars begravning och efter det åkte vi till Karlstad till våra vänner där och stannade några dagar. Det var så varmt dom dagarna så vi låg mest i poolen och mådde gott. 
På vägen hem åkte vi till Stockholm där vi bokat hotell med syster och hennes familj för att gå på Gröna Lund. Det var riktigt roligt att få umgås med dom där.
 
I slutet av semesterperioden var vi bjudna till grannarnas stuga i Jämtland där vi tog det lugnt, var på fisketur och hade trevliga sommarkvällar med grillning och annat kul.
 
I oktober åkte jag en vecka till Barcelona med jobbet och det var också en bra resa, även om det var en jobbresa så var det kul att få se en ny stad jag aldrig besökt tidigare och vädret var även där väldigt varmt. 
 
Vi inledde denna julledighet med en helg på Hallstaberget som var helt fantastisk på alla sätt och vis!
 
Det bästa inköpet jag gjorde var det här!
Jag har länge velat ha en ny cykel då jag cyklar väldigt mycket, men vi hade bestämt oss för att vänta något år. Men så dök det upp ett erbjudande som jag inte kunde motstå. 
Jag är så nöjd med min nya cykel och alla tillbehör som vi köpte till. 
 
Men detta är nog det allra bästa köpet vi gjorde förra året.
Det var dags för oss att byta bil. Den förra hade gjort sitt, mycket turer till verkstaden på slutet och när generatorn på den bilen valde att ge upp två dagar före julafton året innan så valde vi att börja titta efter något nytt. 
Så i februari blev vi ägare till denna ursnygga Volvo V7O D3.
 
Många kalas och några fester har det blivit!
Vi var t.ex bjudna till grannars sommarfest. De slog ihop deras 50 och 60-års firande till en stor fest. Det var många gäster bjudna, det bjöds på god mat, trubadur och många roliga lekar.
Min yngsta systerson fyllde 3 år och min äldsta 10. 
 
 
Vilket projekt har vi jobbat med?
Vi började med parkeringsprojektet i maj och det blev klart i oktober. Vi tog bort kryptallarna som var det huvudsakliga målet och vi ville ha ett staket där när dom var borta. Det var ett väldigt gediget arbete, först att ta bort kryptallar och rötter, bygga mur och lägga grunden för att få att stabilt staket och sedan tänka ut hur vi ville ha staketet och sedan bygga det. Belysning ville vi absolut ha. 
Det var ett projekt som tog tid men som vi blev väldigt nöjda med och det blev så fint! Vi har fått mycket beröm för det och den ska Stefan ta åt sig mest av för det är han som hållit på mest med hela projektet!
 
Vi avslutade året med en mycket trevlig nyårsfest här hemma hos oss. 
Jag tog ansavar för dukningen och jag är verkligen supernöjd med servettvikningen och hela bordsdukningen till både vuxen-och barnbordet blev jag nöjd med.
 
Ja, detta är min sammanfattning av året 2014. 
Nu siktar jag mot ett nytt, spännande år med nya, härliga utmaningar och jag kommer fylla min vardag med jobb, träning, njuta av livet med sambon i vårt fina hus och umgås med vänner och familj. 
 
God fortsättning på det nya året!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bea

låter som ett härligt år

2015-01-04 / 00:11:55
URL: http://eneass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback