UNDERBARA SEMESTER!

 
 
Då börjar den här semestern närma sig sitt slut!
Jag har aldrig haft en sån här semester med så mycket sol och bad. Det har ju varit så varmt så varje dag vi har varit hemma och när det har varit sol så har vi badat, förutom i torsdags för då kände vi att vi behövde få lite gjort hemma.
Denna sommar blev ju lite annorlunda än vad vi hade tänkt oss, både att det var helt fantastiskt bra och att det blev en oväntad sorg att ta hand om.
Första veckan var vi på vår planerade bilresa med Stefans föräldrar där målet var Lerum. Ullared var en av mina höjdpunkter då och även Lysekil där vi stannade till var underbart.
 
När vi kom hem därifrån var vi hemma två dagar och sen påbörjade vi vår andra semestertripp med start i Örebro. Där var det begravning av min älskade farfar och vi alla tog ett sista farväl av honom. Han lämnade oss den 7 juli.
Vi var även till Karlstad till John och Linda, där vi hade två underbara dagar med 30 graders värme båda dagarna, det enda jag ville göra var att bada för att det var så väldigt varmt. Vi umgicks, åt god mat och hade det bra.
 
Det blev sedan en helg i Stockholm med syrran och hennes familj. Vi var en hel dag på Gröna Lund vilket är en dag jag tar med mig i minnet länge.
 
Sedan var vi hemma en vecka där det mest blev sol och bad och fisketur. Sedan var vi bjuden till grannarnas stuga, alltså förra helgen. Det var riktigt mysigt där vi åkte på en båttur, grillade god mat och myste i deras perrong på kvällen med tända ljus som ni kan se på bilden. Det var riktigt mysigt.
Den här veckan har vi återigen badat, vi har gjort lite på muren ute och jag har hälsat på bästa Kicki för att titta på hennes nya häst och vi fikade och surrade ett bra tag.
 
Igår kom V och E till oss för övernattning. Vi har köpt en ny radiostyrd bil som vi provade och E hade också en med sig.
Alla sover fortfarande.
 
Med båda våra semestertripper har vi åkt ca 500 mil i bilen vilket är många härliga mil, jag har njutit av semestern till 100 procent med sol och bad, vi har umgåtts med vänner, familjerna och våra underbara grannar och allt har varit så trevligt och mysigt med alla.
 
En hel del träning har det blivit och cykelturer på min fina cykel.
 
Så ledorden till min blogg, fritid, skoj och sorg passar mycket bra in på vad denna semester har handlat om.
 
Jag är så nöjd.
 
Det är denna dag kvar och den kommer också bestå av trevligheter, jag kommer ta vara på semestern in i det sista!
 
God morgon!
 
 
 

Anonym

Förutom sorgen så har det varit en helt fantastisk sommar! Precis så som en sommar ska vara😊

2014-08-10 / 22:19:30
Helena

Förutom sorgen så har det varit en helt fantastisk sommar! Precis så som en sommar ska vara😊

2014-08-10 / 22:19:53
Helena

Förutom sorgen så har det varit en helt fantastisk sommar! Precis så som en sommar ska vara😊

2014-08-10 / 22:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback