MINNEN 2012!

Sammanfattar 2012!

Jag sitter och funderar på vad som hänt och vilka härliga minnen jag har från 2012.
Det har varit ett härligt år på många sätt. De starkaste minnena har jag från vår härliga semester på Öland i somras. Vi började i Västervik på en härlig camping där. Vädret var bra så det blev sol och bad i poolen.
 
Vi åkte sedan vidare mot Kalmar där vi bodde två nätter. De två dagarna åkte vi över till Öland som var vårt semestermål. Första dagen åkte vi runt på Södra Öland. Andra dagen besökte vi först Soliden slott som var helt fantastiskt fint med alla fina blommor och trädgårdar. Sedan åkte vi långt norrut på ön till Böda Camping. Det var 30 grader varmt denna sommardag! Så det var fullt på parkeringen och stranden. Men vi hittade platser och låg och solade och badade i flera timmar:) På kvällen åt vi middag där på campingen, gick runt och kollade hur det såg ut, väldigt stor och fin camping är det. Senare på kvällen åkte vi tillbaka till Kalmar efter en fantastisk dag!
 
Dagen efter började vi vår resa hemåt igen. Vi hade bokat en stuga i Söderköping som är en liten och väldigt fin stad.
När vi kom fram gick vi runt och kollade i stan, åt lunch och vilade oss.
Göta Kanal rinner genom Söderköping. Så på kvällen åt vi en god middag på en restaurang efter kanalen. Supergod mat var det och fin miljö.
Vi hade hört talas om att det finns en populär och känd glassrestaurang i Söderköping. Så det fick bli efterrätt för oss. Vi köade i 45 minuter för att få en plats. Jag kan säga att det var värt varenda minut. Vi fick in menyn och det fanns 60 olika glassskapelser att välja på! Det var helt galet:) Det var svårt att välja men till slut så valde jag en med dajmglass, hasselnöt och vanilj. Uppepå toppen var det godisen center och egentligen hasselnötter. När vi skulle beställa sa jag till att jag inte ville ha grädde och nötterna. De var så vänliga och trevliga att jag blev erbjuden mjukglass istället och jordgubbar på toppen. Mjukglassen tackade jag nej till. Det var bra det för det var så sjukt mycket glass som jag skulle få i mig ändå. När vi fick in våra skålar så rök det så fint om min och i botten på skålen var det en blå vätska.
Så det var verkligen värt att köa till detta Smultronställe:)!
 
Ja detta var några av mina minnen från sommarens semesterresa 2012!
 
Annars under året har jag fortsatt att baka gott fika och efter den här julens respons på det julgodis jag gjorde så börjar jag väl så smått förstå att jag kanske ändå är lite duktig på att baka:)
 
Vi har bott in oss bra i huset under året och trivs så bra här!
 
JAG ÖNSKAR ER ALLA ETT GOTT NYTT ÅR 2013!
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback