SEMLA-CUPCAKES

Vilket fantastiskt roligt bakverk att baka:)
Jag har tänkt länge att prova göra dessa semla-cupcakes men inte hittat ett bra tillfälle men idag blev det av.
Man gör först en muffins med kardemumma. Man låter den svalna och sedan skär man bort toppen som sedan blir locket på semlan. Sedan gröper man ur, lägger i en smet av mandelmassa och grädde, spritsar grädde runt och lägger på locket och pudrar med florsocker.
De blev fantasikt goda:) och lagom storlek till eftermiddagsfikat så här på en söndag. Det fikafrämmande vi hade tyckte också de var väldigt goda.
För att vara första gången att baka dessa så blev jag väldigt nöjd:)
 
Jag har även hunnit med att baka bullar och kladdkakemuffins i minformat. Så mycket bakning blev det idag och jag är mycket nöjd. Nu finns det lite fikabröd i frysen att ta av om det skulle behövas:)
 
Ja det är väl det jag har hunnit med idag.
 
Helgen har varit bra men nu börjar den ta slut.
 
God kväll!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback