iPad


 
Stefan har köpt en iPad.
Han har pratat länge om att köpa en och idag så blev han iPad ägare:) Den är smidig och lätt att hantera och blir även smidig att ha med sig när vi åker iväg på semester och så. Den fungerar likadant som iPhone, ser likadan ut men det går inte att prata i den.
 
Annars idag har vi varit upp till mamma och pappas stuga och hjälpt dem att skotta taket på stora förrådet och på själva stugan. Det såg inte ut att vara så mycket snö när man stod från backen och tittade. Men när jag väl kom upp på taket så gick det till knäna på mig.
Igår skottade vi vårt eget alltantak. Det var ganska jobbigt för kroppen men skönt när det är gjort. Nu får det inte komma mer snö. Det räcker nu tycker jag.
 
Nu är julhelgen slut. På juldagen var vi först hemma hos mamma och pappa och åt lunch. Det var mycket gott.
Juldagsmiddag blev det hos Stefans föräldrar och även Stefans syster med familj var där.
Igår på annandagen, förutom att skotta altantak tog vi det mest lugnt på eftermiddagen. Våra kompisar från Karlstad är uppe över jul och nyår. Så igår var vi ett gäng som åt pizza först här hemma och sedan gick vi på bio och såg mammas pojkar. Den var rolig ibland men jag har sett bättre filmer. Det var roligt att träffas hela gänget och umgås allihopa.
 
Idag var första riktiga semesterdagen och ännu är det många dagars ledigt kvar.
 
God kväll!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback