HELGEN SOM GÅTT


Legobygge. Det var vad Stefan ägnade sig åt igår när vi hade besök av min systerson. De byggde denna borg tillsammans. Allt lego, dvs två stora lådor hälldes ut på golvet. Så de satte igång och letade bitar. Så efter några timmar var det färdigt.
Systersonen sov även över hos oss. Kvällen gick helt efter hans önskemål:) Han bestämde vad vi skulle äta till middag och vad han ville göra på kvällen. Vi hyrde två filmer, Lilla jönssonligan på kollo och Scoobido. Idag på förmiddagen åkte vi till labyrinten i Svartvik och lekte ett tag. Det tyckte han var väldigt roligt att springa runt där och tävla om vem som kommer igenom labyrinten först. Han var bättre än mig att hitta ut:)
Idag har vi uppvacktat Stefans syster som fyllt år. Vi fikade gott fika och spelade spel och hade det trevligt. Av barnens farmor fick jag och Stefan en burk med hjortronsylt som hon hade kokat. Tack så mycket säger vi!
I fredags kväll var vi bjuden till ett par grannar till Stefans föräldrar. Det har blivit tradition att vi ses varje år och umgås och äter gott och leker och har kul. Deras barn med respektive är också med och Stefans syster och familj så vi var ca 16-17 stycken så det var en riktigt trevlig kväll!
Ja detta var min helg som har gått väldigt snabbt. Min semester är slut nu så i morgon är det dags för jobb igen.

God kväll!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback