Gick 2 km utan resultat


Vi har varit i skogen i några timmar idag.
Vi letade skatter. Det var långa avstånda emellan de som vi hade planerat att ta.
Den första letade vi länge och vi följde de ledtrådar vi hade fått men hittade den ändå inte.
Vi gick iväg mot nästa som skulle finnas ca 1 km rätt in i skogen. Det var ganska rofyllt att gå igenom skogen och höra bäcken en bit ifrån. Efter en lång promenad kom vi till slut fram till rätt ställe där kordinaterna visade noll. Vi letade i ca en halvtimme men hittade den inte. Det kändes så surt att vi gått så långt utan att hitta skatten. Det kändes som vi var på rätt ställe hela tiden men inte hittade vi någon skatt för det:(

När vi bestämde oss för att ge upp gick vi en annan och bättre stig på väg tillbaka till bilen. Jag tycker inte om ormar. Jag tycker dom är otäcka!usch! Jag tittade ner på stigen och där låg en orm!! Den var i för sig väldigt smal och ganska kort..ca 2 dm men för mig var den lång. Vi gick vidare och efter ytterligare ett par hundra meter låg ytterligare en liten orm på stigen! Jag har inte sett ormar på säkert 10-15 år och nu såg jag två stycken på loppet av en kvart!
Vi hade med oss lite fika som vi åt vid den långa promenaden och vid grod tjärn.

 



Kram!


Helena

Usch, vilken tur att inte jag var med!!

2009-05-26 / 21:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback