Midsommarafton


Vi var i stugan hela dagen igår med mamma och pappa och syrran och hennes familj.
När vi kom dit vid 12 åt vi lunch. Det var sill och potatis och ägg och goda pajer som Helena och Peter hade gjort. På kvällen grillade vi. Det blev plommonspäckad fläsk karrè med potatis och en jättegod sås. Det var jätte gott allting!

Jag köpte med mig den här vattenpistolen till min systerson. Han blev glad och han tyckte det var jätte roligt att spruta vatten på alla:) Hans morfar tog fram vattenslangen och sprutade och det tyckte han var mycket roligare. Sen var vattenkriget i full gång kan jag säga:) Han jagade både mig och morfar med slangen. Barn är härliga!
 
Stefan och jag tog med oss yatzy som vi spelade några gånger. Det är trevligt med sällskaps spel tycker jag.
Att "kasta ringar" är inte det lättaste spelet. Jag träffade med en ring av  fem..haha!
På kvällen spelade vi kubb. Jag och Stefan brukar spela det ibland så vi är ju värsta proffsen:)!...vi är i alla fall lite bra.Vi vann första matchen men den andra tog morfar och syrrans sambo hem vinsten.
Vid kl 23 for Stefan och jag hemöver.

Tack för en trevlig midsommarafton.

Kram

Anonym

Tack själva för en toppendag!!

2009-06-21 / 21:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback