Utflykt norrut!

 
Idag blev det en utflykt med mina föräldrar. Huvudmålet var Dollarstore i Kramfors.
Där köpte vi lite av varje, tvål, diskmedel, gratängformar och en hel del småprylar. Det är kul att gå där och titta på alla roligt som finns. När vi var klara där åkte vi till Höga Kusten och åt lunch. Det var riktigt bra mat där och mysigt att äta ute så här på luciadagen.
På vägen hem stannade vi till i Härnösand på en mataffär där och handlade lite. Det var längesen jag var där men när jag bodde i Härnösand var jag ofta där. Det var också på den parkeringen som jag samma dag jag flyttade dit råkade ut för en otäck händelse. Vi åkte dit för att handla och när vi klara och skulle gå till bilen hörde jag ett kraftigt ljud från en bil. Jag tittar åt sidan och ser en bil komma i ca 70 km/tim på parkeringen! Min syster drar i min tröja och hade hon inte gjort det så vet jag inte hur det hade gått, så nära var det att jag skulle bli överkörd. Bilen kör in i en parkerad bil som i sin tur kör in en bil som en pappa håller på att lasta in sin 3 månaders bäbis i. Det visade sig att han som körde bilen hade automatlåda på bilen och hade tagit fel på pedalerna. Så när han upptäckte att han gasat istället för bromsat så tog han fel igen och gjorde samma sak.
Det blev världens pådrag med ambulans, polis och brandkår och som tur var blev ingen skadad och allt gick bra förutom att jag blev väldigt chockad. Att en bil kommer i 70 km på en parkeringsplats är väldigt onaturligt och jag hoppas att ingen ska få behöva uppleva det.

När vi kom hem från våran mysiga utflykt var vi så trötta så vi gick och la oss en stund och vaknade efter 2 timmar! Det är sällan jag sover middag så länge.

Ikväll har Stefans föräldrar och morbror varit här på luciafika. De fick äran att vara med på öppnandet av våran 2 kg tvistpåse som jag vann på Liseberg i somras:) Den har legat i kylen sen dess, helt orörd men ikväll fick den bli
öppnad:)

Så snart tar ännu en mysig helg slut. Nu är det jobb en vecka till. Sen är det julledigt.

Go kväll!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback