Primärjouren och Birsta!

Jag har fortfarande ont i foten:( men nu ska det nog bli bättre!
Jag har ju som jag skrivit tidigare haft rejält ont i vänster fot. Jag ringde vården förra veckan och då fick jag rådet att äta ipren regelbundet över helgen. Det hjälpte så pass att jag klarade av vardagen hyfsat bra men det vart ingen långvarig smärtlindring. Så i tisdags kväll ringde jag primärvårdsjouren och de ville jag skulle komma in så läkaren fick titta på foten. Så hon sa att jag hade inflammation i tåleden och hur det kan göra så fruktansvärt ont som det faktiskt har gjort, det har jag svårt att förstå. Men hon skrev ut starka inflammationshämmande värktabletter. Så nu ska det nog bli bra. Jag känner att det redan är något bättre på morgonen när jag stiger upp ur sängen som också har varit det svåraste och smärtsammaste momentet.
Det har snöat lite de senaste dagarna och det är även några minusgrader. Så nu börjar jag få lite julkänslor. Jag brukar inte få det på allvar förrän snön har anlänt.

Nu ska jag snart bege mig ut till Birsta för att handla lite och kolla lite i affärer.

Kram



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback