GULLVIVA

Idag har jag planterat.
På baksidan av huset växer det varje vår fina gullvivor. S sa ett bra förslag att ta reda på dom och plantera i krukor. 
Det blev jag sugen på att prova. Så jag letade fram passande krukor och lade leikakulor och jord och grävde upp de två finaste tuvorna.
Jag gillar den stora krukan då den är stor och bra. Fjärilarna köpte jag på Ullared och kom på att de skulle passa bra som dekoration till krukorna. Så denna blomma pryder du vårt altanbord.
 
Det blev en till balkongen också.
Den fick bli något mindre då det passar sig bättre till bordet. Även den fick en fjäril. 
 
Jag är mycket nöjd med resultatet. 
 
Helgen har bestått av olika saker. I lördags planterade vi ett träd och fem buskar. Vi har under de senaste åren tagit bort en del buskar och nu ville vi plantera något nytt. Trädet planterade vi vid entrèn. Jag tänkte gå ut nu och ta lite bilder på detta planteringsprojekt men det ser ut att regna så får göra det senare.
På eftermiddagen åkte vi ut till syrran och hälsade på. Vi köpte hem middag och umgicks hela kvällen. Det var mycket trevligt.
Igår pysslade vi lite här hemma, plockade undan, tvättade några maskiner och åt grillat till middag.
 
 
En ny vecka har börjat och jag får se vad jag ska fylla den med.
 
God eftermiddag!

Malin

Åh vad kul att plantera :) Som jag vill ha min lilla egna gård!

Svar: Ja det är en tjusning att ha en egen tomt:)
Marie

2016-05-24 / 13:50:23
URL: http://majzans.vimedbarn.se
corneliaeriksson.blogg.se

Gullvivor är verkligen vår <3

Svar: Håller med.
Marie

2016-05-24 / 20:57:01
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/
MADDISENJ.SE

Så fint!! Så himla vårigt

Svar: Ja blommor är ett vårtecken tycker jag.
Marie

2016-05-25 / 10:27:51
URL: http://maddisenj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback