Andra gången!

Jag klarade det igen!
För andra gången klarade jag att cykla uppför södra berget utan ett enda stopp! Med rätt musik i öronen och full fokus på hur jag trampar så verkar det gå galant. Jag förnekar inte en sekund att det är jobbigt men det går ändå hyfsat bra.
Vi får väl se när jag tar mig en tur nästa gång.
I måndags blev det ett indoor walkingpass på kvällen. Igår blev det vilodag men i morgon och på fredag blir det nog någon form av träning.

Helgen!

Allmänt  /  0  Kommentarer

I helgen har vi varit i stugan!
Vi åkte upp i fredagskväll. Vi fick börja med att tända en brasa för det vara ganska kyligt inne. Sen gjorde vi hemmagjord pizza och tog det lugnt.
Igår hjälpte vi mamma och pappa att skruva ihop ett köksskåp som de ska byta ut där. När Stefan satt ihop det så tyckte vi det var lika bra att sätta in det också och det gjorde vi. Det blev kanonbra.
Det blev annars en liten prommis senare på eftermiddagen då det slutat att regna.
Vi åkte hem ganska tidigt i morse för Stefan skulle jobba och jag ville träna. Så det blev ett indoor walkingpass en härlig söndagförmiddag som denna.
Vi åkte en sväng till Birsta för att skaffa oss en extern hårddisk till datorn. Jag höll på att bli galen på bilder som inte fick plats i datorn för att den var full. Så nu den hårddisk vi köpte idag är på 1000GB! Så där får jag plats med många bilder!!
Självklart var jag bara tvungen att ge mig ut på en fotopromenad i det vackra höstvädret! Jag är själv mycket nöjd med de bilder jag tog:)

Höstbilder!

Allmänt  /  0  Kommentarer
Här kommer några bilder jag har fotat idag i det härliga höstvädret. Det är väldigt vackra färger ute nu.

Smygfotograf

Allmänt  /  0  Kommentarer

Gårdagens träning blev en cykeltur till Njurunda.
Vi åkte samtidigt hemifrån, jag på cykel och Stefan i bil. Det är bra cykelväg hela vägen ner. När jag nästan är vid fläsian och kommer där i ganska hög fart så ser jag på håll att det står någon där med en kamera. Jag uppfattar inte med detsamma vem det var men snart så ser jag att det är Stefan som agerar fotograf:)
Utustning och tillbehör jag brukar ha när jag cyklar är: cykeldator, cykelhjälm, vattenflaska i min fina cykelkorg, cykelväska som sitter monterad under sadeln och jag har även sköna träningsbyxor och en snygg och funktionell cykeljacka.

Effektiva söndag!

Allmänt  /  0  Kommentarer

Denna söndag har vi hunnit med så mycket!
Vi har varit till mamma och pappa och hjälpt dom med att slipa väggar då de ska tapetsera om i köket.
Vi åkte sedan hem en sväng sen ut till Birsta för att handla lite mat. Sedan åkte vi hem, gjorde lunch och middag till i morgon.
Jag tog mig en fotopromenad i det fina höstvädret. Det är extra roligt att fota nu när det börjar bli mycket härliga färger på träden. Vi har tur som har Sidsjön så nära och dit tar jag mig ganska ofta för att fota fåglarna som är där. Så blev det även idag. Jag ville helst fota träd och så men det var inte dom träden där som jag var ute efter.
Jag har även cyklat 2,3 mil nu på eftermiddagen.
Nu ska vi snart äta en sen men god middag, Tacos!!

Pizzakväll!

Allmänt  /  0  Kommentarer

Igårkväll var vi med Sara, Mange, Peter, Petra och alla barnen.
Vi gjorde hemmagjord pizza och det blev riktigt gott! Vi hade en mycket trevlig middag.
Sedan fick vi tjejer ta oss därifrån för att karlarna hade planerat en kväll i poolen framför elitseriepremiären i hockey.
Jag åkte hem och såg på Idol och somnade efter det. Jag åkte och hämtade Stefan och Peter mitt i natten. De hade haft en trevlig kväll!
Jag glömde kameran hemma men det gick lika bra att ta en bild med Iphone.
Idag ska vi ta oss neröver Njurunda. Men först blir det en liten runda på stan.
Jag är riktigt trött i kroppen efter en vecka med mycket träning men riktigt duktig har jag varit!!

Hej svejs!

Är igång!

Allmänt  /  0  Kommentarer
Träningen är igång för fullt!
Igår var jag på Indoor walking för första gången på väldigt länge. Det är ett konditionspass på crosstrainer men i grupp. Det är riktigt jobbigt men det är roligt. Det känns i benen idag kan jag säga men det var det värt.
Idag efter jobbet cyklade jag till gymmet och körde ett pass där i en timme. Så nu är träningen i full gång. Det jag längtar mycket efter är att motionssimma. Men det ska det blir ändring på från första oktober då de öppnar bassängen inomhus.
Så träningen för mig försöker jag variera så mycket som det går så det inte blir trist och tråkigt. Jag kommer fortsätta med cykelturerna så länge det bara går, det vill säga tills det blir många minusgrader och halt ute. Men tills dess är det bara att dra på sig varma kläder och vantar och trampa på!

Tacosrullar!

Vi börjar bli pigga nu.
Vi har varit sjuka i veckan, förkylda och hängiga men nu börjar det bli bra igen.
Det har kommit nåt nytt och gott i tacoshyllan, nachos rullar. Dom var supergoda att dippa till goda såser och röror när man äter tacos.

Go morgon!

Dop!

Allmänt  /  0  Kommentarer

Igår var vi bjuden på ett mycket trevligt och mysigt dop!
Det var våra härliga vänner Peter och Petra som döpte sin son i Njurunda kyrka.
Själva dopceremonin var så fin och Dante var så söt i sin dopklänning.
Därefter bjöds det på gott dopfika med bullar, rullrån, kolakakor och fin fototårta.
På kvällen var vi hemma hos dom och hade tacoskväll med våra vänner som vi alltid umgås med när Karlstadsborna är uppe på besök:) Vi hade det supertrevligt och vi var inte hemma förrän 01.30.
Tack för en underbar och mysig dag allesammans!

Kram!

Kvällspromenad med kameran!

Allmänt  /  0  Kommentarer
Här är några av de bilder jag tog ikväll på min korta men härliga fotopromenad!