SNART HELG!

Veckan har gått fort!
Igår kväll var vi in till grannarna. Vi hade köpt med oss fikabröd som vi smaskade på. Jag vet att detta inte är de bästa bilderna jag har tagit men det bjuder jag på.
Vi pratade lite om helgen då vi beger oss iväg på en liten tripp tillsammans:)
Annars den här veckan så har det varit jobb på dagarna och lite av varje på kvällarna. Jag har gått lite promenader och pysslat lite.
igår krattade Stefan grusuppfarten. Den har blivit så ojämn nu i vinter då vi fått tagit fart upp när det varit halt och snö. Det gjorde att gruset åkte åt alla håll. Det har varit som en puckelpist. Men nu är det fixat.

Nu är det snart dags att åka till jobbet och på vägen behöver bilen tankas och deklarationen lämnas in.

SAMMANFATTAR HELGEN!

Helgen är nu slut!
Idag har vi gjort lite av varje. Tvättmaskinen har gått varm sedan kl 6 i morse då jag vaknade. Men nu är det tomt i tvättkorgarna och det är väldigt skönt det tycker jag.
Jag har städat kökslådorna vilket var behövligt. Stefan har gjort klart med allt fixande på vinden.
Stefans föräldrar kom hit och fikade på eftermiddagen. Det är alltid trevligt med besök:)
Vi gick över till grannarna med några verktyg som vi lånat. Där blev vi bjudna på glass på deras altan på baksidan. Just då lyste solen så det var riktigt härligt.
Vi grillade till middag, kyckling med morötter och klyftpotatis och bearnasiesås. Allt smakade riktigt gott.

Så om jag sammanfattar helgen så har den mest gått i städningens tecken men vi har också fixat med lite olika saker och även tagit det lugnt.
Så jag är mycket nöjd med helgen.

För två veckor sedan när vi var på Birsta köpte vi lådan för pennor som bilden här ovan visar. Det fanns även en hållare för hushållspapper i samma stil. Så båda fick följa med hem. Jag tycker verkligen om båda två. Det passar bra i vårt kök.

MYSMIDDAG UTE!

Allmänt  /  5  Kommentarer

Vi avslutade gårdagen med mysmiddag!
Vi gjorde iordning korv, potatis, köttbullar och stekt ägg hemma och packade det vi behövde för måltiden och matlagningen. Vi åkte upp till Södra berget till en stuga bortanför Ängen. Det är en bit att gå men det var det bästa stället att vara på när det regnade som det gjorde igår.
Det var så mysigt att det regnade för vi kunde värma oss över elden. Det gick så smidigt att steka den mat vi hade med oss och det smakade riktigt gott.

Vad gjorde vi annars igår då?
Jo det blev en fullspäckad dag. Vi började på förmiddagen att städa. Stefan fixade med kablar medan jag städade sovrummet, plockade och städade på övervåningen och gjorde fint.
Sedan åt vi lunch och åkte sedan ner till Lindbloms för att kolla på lite cykelgrejer till Stefan.
Efter det åkte vi direkt ut till Birsta där vi tittade runt på ännu mer cykelgrejer, vi fikade på Ikea och så var vi in på Myrorna som har öppnat där ute.
Jag har väl aldrig var särskilt intresserad av second hand och att handla kläder har inte riktigt varit min grej.
Men för länge sedan köpte jag en jeans kjol där som var helt ovanvänd. igår hitttade jag en söt klänning för 65 kr som jag inte kunde låta bli att köpa. Jag kan ta bild på den senare. Vi köpte även en annan söt grej som jag lägger ut bild på senare.
Det var så mycket folk och bilar på Birsta igår. Det var ju i för sig löningshelg och att några nya butiker nyligen öppnat lockar kanske folk att shoppa.
När vi kom hem fortsatte vi med städningen. Vi torkade ur kylen, gjorde rent ugnen och skrubbade duschen ordentligt och städade båda toaletterna.
Så nu är det riktigt fint och fräscht här hemma.

På kvällen lyxade vi till med lite gurka och morötter som vi dippade med dipmixen Holiday. Den är riktigt god.

Nu ösregnar det så vi får se vad denna dag har att erbjuda.

E STREET!

Allmänt  /  2  Kommentarer

Igår åt jag på E Street med en kompis!
Jag bokade i onsdags och från då såg jag fram emot den här middagen så mycket och att få umgås och surra lite med en god vän.
Jag har hört mycket bra om maten på E street och det stämde verkligen! Till förrätt blev det vitlöksbröd med tzatziki, till varmrätt tog jag lamm med potatisgratäng och pepparsås och till efterrätt varm blåbärspaj med vaniljsås. Allt var verkligen supergott och mycket mat till alla tre rätterna. Så vi var så mätta när vi gick därifrån.
Men vi hade supertrevligt. Vi pratade om allt möjligt och njöt av den goda maten.

Tack för en mycket trevlig kväll!

LJUSLYKTA!

Ikväll blev det pyssel!
Jag har länge velat göra en sådan här lykta som jag har sett hemma hos Stefans syster som hon fått i present.
Den såg enkel ut att göra. Så ikväll gjorde jag en egen. Jag hade allt material hemma, pinnarna hittade jag i skogen.

Detta behöver man:
Lykta i glas
Pinnar
Limpistol
hjärta i trä
tråd.

Bryt pinnar i den längd du vill ha. limma fast dom med limpistol. Knyt fast ett snöre runt lyktan och ett litet hjärta om du vill ha det.
Sedan är det bara att tända.

FÅNGADE ÖGONBLICKET

Allmänt  /  0  Kommentarer
Jag gick en promenad i skogen förut.
När jag var på väg hem såg jag dessa små söta blommor som jag vilade ögonen på en stund. Jag har inte sett så mycket vårblommor än så det var kul att få se så många på ett och samma ställe.

Jag kommer ta med mig kameran framöver för att få lite vårblommor som nu blommar för fullt.

God kväll!

VAD HAR JAG GJORT SEN SIST?

Allmänt  /  5  Kommentarer
Några dagar har gått sedan sist jag bloggade.
I söndags var jag först på förmiddagen till Birsta med en kompis. Vi besökte den nya butiken TGR. Jag har varit in i den i Uppsala och jag gillade den väldigt mycket. Jag blev därför glad när jag hörde att den skulle öppna här i stan. Jag köpte två grejer som jag kan ta bilder på i morgon och lägga ut här:)
På eftermiddagen åkte vi på hockey med grannarna. Sverige mötte Tjeckien i Eon Arena.
Sedan åkte vi in till stan där vi åt 3-rätters middag på Sundsvalls curryhouse. Det är riktigt god mat där och jag blev riktigt mätt.

Igår efter jobbet gick jag en promenad utefter strandpromenaden vid havet. Det var härligt väder och skönt att gå en prommis i det härliga vädret. Bilden är från promenaden:)

Ikväll åkte vi till Stefans föräldrar där vi satt en stund ute på deras altan i solen och sedan tittade vi på hockey på tv och fikade gott fika:)

Nu är det snart läggdags.

NYTT OCH FRÄSCHT

Allmänt  /  5  Kommentarer

Lite shopping har det blivit i veckan.
Jag har länge saknat en större bricka att ha nu till sommaren då vi kommer sitta ute på altanen och äta och fika. Så vi sprang på den här på en butik. Jag fastnade för den direkt.
Vi hittade även denna söta skål att ha flingsalt i. Den var så fin med den vågiga kanten och den lilla skeden.

Idag har jag tagit det ganska lugnt. Stefan har städat och tvättat bilen och vi har fått hjälp med att fixa det sista på vinden.

Igår kväll var vi ut till syrran och åt middag med dom. E var det full fart på och han pratar och pratar att jag nästan inte hann prata något själv:)

BADKILLE!

Allmänt  /  5  Kommentarer
Detta är en bild från påskhelgen.
Min älskade yngsta systerson tycker om att bada i vårt badkar och det ville han göra även då.
Även den äldsta tog sig ett bubbelbad.

De är så underbara mina underbara syskonbarn att jag inte vet vart jag ska ta vägen!!:)

God eftermiddag!

SKÖNA SÖNDAG!

Allmänt  /  5  Kommentarer

Idag har vi gjort lite av varje!
Vi åkte till Orrsjön vid lunch och grillade korv och gjorde några våfflor. Stefans föräldrar följde också med. Det var mulet och det regnade lite men det var skön i luften. Så det var härligt att vara ute ett tag.
Vi gick även en promenad vid sjön.
Det skulle finnas en fågel som satt i sitt bo nästan hela tiden utan att flyga sin väg. Lite konstigt tyckte jag att det lät men va spännande tänkte jag och laddade upp med kameran så att jag skulle kunna ta en bild när vi närmade oss. Stefans föräldrar visste vart den var så de visade vägen. Vi skulle helst smyga fram för att inte skrämma iväg den.
När jag såg den så upptäckte jag direkt att det var en fågel av trä!! Först blev jag lite arg att jag blivit lurad...haha! Sedan var det en kul grej.

När vi kom hem vilade vi en stund. Vi åkte sedan på Dollar store och köpte några små grejer.
Därefter blev det en cykeltur på 1 mil. Vi cyklade efter den lilla grusvägen ovanför nya E4 och cyklade den upp till Hemmanet, sedan ner mot gamla E4, sedan efter vattnet och sedan hem. Det regnade lite men det var ändå skönt i luften.
Ikväll har vi tvättat lite och plockat undan så att det är fint inför veckan.

CYKELTUR!

Allmänt  /  7  Kommentarer

Dagens tur blev över Sundsvallsbron!
Det är en fin bro med en stor och fin gång- och cykelbana.
Så ikväll cyklade jag över och så vände jag och cyklade samma väg tillbaka.
Turen blev totalt 1,3 mil.
Det var en härlig kvällstur då solen låg på över fjärden. Jag kunde inte låta bli att ta några bilder.

GRILLNING!

'
Idag har det varit en solig vårdag!
Solen har lyst nästan hela dagen.
Vi åkte ner till Stefans föräldrar vid lunch och grillade hamburgare. Vi satt ute och åt och det var verkligen superhärligt.
Det blev sedan en tur till Birsta där vi bland annat handlade mat. Jag köpte även bilschampo och svampar till att tvätta cykeln med. Jag fick nämligen tipset idag på en cykelaffär att bilschampo var väldigt bra att tvätta cykeln med.
Vi passade på att ta vara på vårvärmen genom att även grilla till middagen.
Det är gott med grillat. Det hör våren och sommaren till.

UNDERBAR MIDDAG!

'

Igår hade vi en trevlig kväll!
Vi umgicks med våra grannar. Vi började med att gå en promenad. Det blåste men det var en behaglig temperatur att vara ute i.
När vi kom hem gjorde vi i ordning middag. Vi lagade fondeu. Köttet skar vi i mindre bitar och så doppade vi det i den varma oljan i grytan. Till detta hade vi en god sallad med granatäpple i som jag inte har ätit så många gånger men det var riktigt gott. Vi hade även potatisgratäng till och två goda, kalla såser och kryddor och vitlöksbröd.
Det var den godaste middagen jag ätit på väldigt länge! Det var så gott att sitta och doppa köttet och att njuta av alla goda tillbehör och samtidigt umgås med de bästa grannarna i världen:)
VI myste sedan framför tv:n, åt lite snacks och hade det trevligt tillsammans!

Tack för en mycket trevlig kväll allihopa!

FÖRSTA MORGONTUREN!

Allmänt  /  1  Kommentarer
Äntligen har jag gjort det!
Jag brukar cykla på morgonen. Det är lugnt i trafiken och det är skönt att ha träningen gjord för dagen.
För att få ihop logistiken med att vi båda ska kunna ta oss till och från jobbet idag så blev det ingen gymträning för mig. Därför blev det denna cykeltur istället på 7 km. Det var riktigt härligt.

Trevlig fredag till er alla!

MOTION I STORM!

Allmänt  /  4  Kommentarer
Det blev en cykeltur ikväll också!
Det har blåst stormvindar hela dagen och det gjorde det även när vi var ute och cyklade. Det gick bra de första 6 kilometrarna. Men aldeles innan vi skulle vända hemåt, vid södra brodfästet så kom det väldigt strarka vindar som gjorde att vi fick stå upp och trampa i nedförsbacke.
Men när vi sedan vände så hade vi medvind hela vägen hem så det blev ett bra avslut på den 1 mil långa cykelturen.

Jag slutade kl 14 idag så jag har även hunnit med en tur till gymmet.
Så både styrka och kondition har det blivit idag.
Bra jobbat till mig själv:)

KVÄLLSTUR

Allmänt  /  2  Kommentarer

Igår kväll blev det en cykeltur.
Vi cyklade 1,5 mil. Det var riktigt skönt väder och kvällssolen lyste.
Jag har inte cyklat en så lång tur än i år så det kommer nog kännas i benen idag.

Det var allt för nu.

PÅSKFIKA!

Allmänt  /  6  Kommentarer
Idag bjöd vi på påskfika!
Syrrans familj och pappa kom hit och fikade med oss.
Jag dukade fint och gjorde i ordning fikafatet med goda cupckakes.

Jag bakade en vaniljmuffins med chokladfrosting.
När jag bakat cupcakes senaste tiden har formarna släppt från muffinsen efter gräddningen. Den här gången gjorde dom inte det och det kändes riktigt kul att äntligen få servera en cupcakes där formen sitter som den ska.
Jag vet inte om det beror på detta men i detta recept som jag använde idag var det rumsvarmt smör och inte smält smör som det oftast är. Jag tänker att det kanske var det som gjorde att formen höll sig på plats.

Cupcakesen var rikigt goda:)

Påskharen hade lämnat påskägg åt mina syskonbarn här:)
Det var full fart på barnen. Det blev lite bus, tv-spel och bad i badkaret för dom båda.

Nu blir det en lugn kväll.

FÖDELSEDAG PÅ PÅSKAFTON!

Allmänt  /  4  Kommentarer
Igår firade vi två saker!
Stefan fyllde år igår på självaste Påskafton. Därför inledde jag dagen med att pyssla ihop och överraskade en frukostbricka som både gick i påskens och födelsedagens tecken. Jag älskar verkligen att dekorera och göra fint med allt möjligt.
Två presenter fick han av mig, en trådlös cykeldator och en vattenflaska med hållare. Han önskade sig tillbehör till en cykel för han har tänkt att köpa en så fort han hittar en som han vill ha.

Vid lunchtid åkte vi på utflykt!
Vi åkte till Orrsjön. Det ligger fint vid en sjö.

Vi tände en brasa på grillen och invigde våffeljärnet som Stefan fick förra helgen när vi firade hans födesledag.
Det blev riktigt goda våfflor som blev knapriga och frasiga.

Solen sken och den värmde härligt vid sjön.

På eftermiddagen tog vi det lugnt, vi grillade en god middag, gick en promenad och det blev även ett bubbelbad.

Nu är det en ny dag.

GLAD PÅSK!

Allmänt  /  0  Kommentarer
Glad Påsk önskar jag alla bloggbesökare!
Jag vill passa på att tacka alla som läser min blogg och det är roligt att läsa alla kommentarer. För mig betyder det mycket att jag fått en hel del läsare sista tiden och det känns som ett litet kvitto på att jag kanske har en blogg som lockar läsare.

TREVLIG LÅNGFREDAG!

Igår var en mysig dag!

Jag plockade fram lite påskpynt på förmiddagen och gjorde iordning påskris med fina fjädrar.
Stefan höll på uppe på vinden med att fixa med belysning. Det fattades några grejer som vi åkte och köpte på eftermiddagen.
John och Linda är uppe över påsken så vi träffades alla hemma hos Mange och Sara på kvällen. Vi ordnade en väldigt god grillmiddag med fläskfilè, kyckling, pommes frites, sallad, såser, majs och baugette. Allt smakade väldigt gott och vi hade supertrevligt. Vi surrade om allt möjligt, grabbarna spelade tv-spel och vi såg på tv och myste. Deras barn lekte och hade det skoj tillsammans.
Tack för en mycket trevlig kväll säger vi!

God kväll!

JULEN VARA ÄN TILL PÅSKA!

Allmänt  /  2  Kommentarer
Nu har den hängt länge nog!
För några veckor sedan upptäckte våra kära grannar att vi glömt att ta ner julkransen på dörren. Jag har tänkt att jag skulle ha tagit ner den men det har inte blivit av. Jag tänkte ta ner den förra helgen men det blev inte heller.
Under veckan som varit har jag upptäckt allt barr som ligger på mattan innanför dörren och på dörrmattan nedanför.
Men idag SKA den ner, så det så!
"Julen vara än till påska......":)

NYTT!

Allmänt  /  4  Kommentarer

Det var dags för lite nytt i köksskåpet!
Vi har spanat in dessa söta muggar i butiken och i söndags när vi var ut till Birsta så köpte vi dom.
Jag har tröttnat på de vita muggarna med fat som vi haft sedan vi flyttade in för 4 år sedan. Både jag och Stefan hade mycket husgeråd som glas, bestick och tallrikar som vi haft i flera år. Så då gjorde vi oss av med allt gammalt och köpte allt nytt när vi flyttade in.
Nu var det alltså dags för lite nya muggar och vi är supernöjda med dessa.