SUPERMAN TÅRTA!

Allmänt  /  2  Kommentarer

Jag bakade en tårta idag!
Min syster beställde en tårta till kalaset för systersonen. En superman tårta ville han ha:)
Så jag har senaste två veckorna funderat på hur den skulle se ut och hur jag skulle kunna göra en så fin tårta som möjligt.
Runt kanten är det en stad med höga hus.

Jag beställde marsipan som jag hämtade i fredags.
Jag började kl 6 i morse och var klar 9.30. Det var mycket pyssel med att få till alla detaljer men jag tycker jag lyckades riktigt bra.  Det var värt varje minut när jag såg glädjen när E fick se tårtan, älskade unge!!
Fyllningen bestod av dumlefluff och lemon curd grädde.
Tårtan uppskattades av gästerna på kalaset!

Jag är riktigt nöjd med resultatet!

Vad tycks?:)

4-ÅRS KALAS!

Allmänt  /  0  Kommentarer
Idag var en stor dag för den här goa killen!
Min systerson fyller nämligen 4 år idag! Som han har längtat och väntat.
Det blev presentöppning med detsamma när vi kom:) Vi hade köpt presenter i fotbollens tema. Han fick en vattenflaska, strumpor och dessa fina fotbollsskor som han önskade sig.

Det dukades upp till pannkakslunch efter E:s önskemål:) Det var supergoda pannkakor och till det fanns det sylt, glass, grädde och strössel:)

Han tyckte det var minst lika gott:)

Till efterrätt blev det fika med goda bullar, kakaor och tårta:)

Tänk att han fyller 4 år!! Jag förstår inte vart tiden tagit vägen!

Tack för ett trevligt födelsedagsfirande, min yngsta, älskade systerson!!

BI-TÅRTA!

Allmänt  /  3  Kommentarer
Jag kollade igenom bilder på mina tårtor som jag bakat!
Jag har varit nöjd med de flesta tårtor som jag bakat och det har blivit några stycken. Men den här är nog den som jag är allra mest nöjd med när det kommer till dekorering i alla fall.
Den bakades förra året till min systersons 3-årsdag. Han tittade då mycket på ett barnprogram som heter Bi-kupan. Därför fick tårtan gå i det temat.

Vad tycks?:)

DAGENS TRÄNINGSPASS

Allmänt  /  2  Kommentarer
Jag har nyss kommit in efter en cykeltur!
Stefan cyklade till jobbet idag så jag cyklade halva vägen med honom innan vi cyklade åt var sitt håll.
Min runda gick över bron, ner till stan och sedan hem igen. Det tog 47 minuter och sträckan blev 1,6 mil.
Så det är jag nöjd med.
Det var lätt att trampa idag, ingen motvind och skön temperatur i luften. Det småregnade lite men inget som störde.

Så nu är jag redo för en härlig onsdag!

SÖNDAGEN!

Allmänt  /  1  Kommentarer
Igår fick vi mycket gjort!
Vi var ute på förmiddagen. När vi stod och pratade med grannen sprang det en ekorre på våran vedhög. Den var väldigt snabb och söt.
Vi har börjat fixa på backen nedanför staketet vi byggde förra året. Det är en yta där kryptallarna står som vi behöver så gräs på. Så nu har vi först grävt ur och dragit bort rötter. Nästa steg blir att gå med jordfräs och sedan lägga jord och gräsfrön.
Jag började dagen igår med att klippa gräset. Det var första klippningen för i år. Gräset var verkligen långt. Det brukar vara så att när vi har klippt första gången så brukar vi får klippa ofta från början, typ 1 gång i veckan.

Det blev även en sväng till Birsta igår. Vi gjorde några små ärenden. När vi kom hem vilade vi en stund och sedan var det dags för den dagliga träningen. Jag cyklade en tur på 1,6 mil. Jag räknade ut hur långt jag cyklat sedan förra söndagen, 9,2 mil. Så det är jag mycket nöjd med.

Nu blir det ett besök på gymmet innan det är dags för jobb.

SVERIGE VINNARE AV ESC!!

Allmänt  /  5  Kommentarer
GRATTIS SVERIGE!
Igår kväll umgicks vi med våra härliga grannar. Vi åt god plockmat och hade trevligt.
Kl 21 började ESC så vi myste ner oss i soffan.
Det var verkligen en spännande röstning och Måns var ju favorittippad men att han skulle ta hem hela tävlingen, det trodde jag inte.

Jag gillar låten och framför allt den lilla vita, söta gubben som ger sådan effekt i framträdandet.
Gubben var extra söt idag med hängslen:)

Det var härliga vinnarbilder man fick se i rutan efter att reslultatet presenterats!

Plockmaten bestod av rostbiff, skinka, kalkon, korv och kyckling och potatissallad. Vi hade även tomater och vitlöksbröd till. Allt var supergott!
Jag och Stefan stod för det goda till tv:n. Jag gjorde iordning ett grönsaksfat med paprika, gurka och morötter och till det en dip på turkisk yoghurt och kryddblandningen Holiday. Vi hade även med oss lite annat smått och gott.

Tack för en mycket trevlig kväll och GRATTIS SVERIGE OCH MÅNS ZELMERLÖV!

NYTT SMINK!

Allmänt  /  1  Kommentarer

Som jag skrev tidigare så blev det lite shopping igår!
Jag behövde en ny lihtenning touch som jag tycker är väldigt bra. Man lägger den under ögonen för att få bort det mörka som man infinna sig där.
Jag köpte även en ny produkt som kommit, ett puder som var väldigt lätt att använda och gav bra effekt.
Det blev även en ny eye liner.
Jag blev även sugen på en body mist som doftade gott men jag kunde inte bestämma mig så den köpte jag inte.

Jag är glad att jag har så bra sminkhjälpreda med mig när jag behöver nytt smink:)

TJEJKVÄLL!

Allmänt  /  4  Kommentarer
Kvällen igår var supermysig!
Jag och Stefans syster hade en kväll på stan. Jag behövde ha lite nytt smink och hon är bra på att hjälpa mig att att hitta rätt färger osv.
Hon hämtade mig vid 17.30. Vi gick först in på Fanny och kikade. De har så mycket fint där.
Sedan gick vi till Body shop som är vår favoritbutik när det gäller smink och kroppsvårdsprodukter. Jag köpte det jag behövde ha och jag tänkte ta bilder på det senare idag och lägga ut.

När vi shoppat klart gick vi till en indisk restaurang som är med i restaurangchansen. Med kupong där kan man äta 2 stycken 3-rätters men betala för 1. Det som är så bra är att man inte behöver ta samma maträtt.
Till förrätt blev det friterad kycklingfilè med myntsås som är riktigt god. Till huvudrätt beställde jag lammgryta för den såsen är så god med kokos och grädde. Sara beställde kyckling, räkor och lamm som var blandat med stekta grönsaker. När de kom ut med fatet så fräste det fortfarande, mums!
Till efterrätt beställde vi båda friterad banan med glass.
Vi hade supermysigt och trevligt!

Tack för en en mysig tjejkväll!

SNABBTVÄTT!

Allmänt  /  0  Kommentarer
I torsdags fick jag denna uppgift!
Jag åkte och hämtade Stefan på jobbet när han slutade. Det första han sa när vi sågs var: Vart har du stått med bilen idag då? På jobbet, sa jag. Han visade mig taket på bilen, fullt med fågelskit.
Detta skriver jag med glimten i ögat, när vi åkte hem så tyckte han att jag skulle tvätta den eftersom det är jag som har bilen på dagarna. Så jag fick snällt ta mig an denna syssla när vi kom hem.
Jag tänkte att det är lika bra att tvätta av hela bilen och inte bara taket. Så jag gjorde i ordning en hink med varm vatten och bilschampo, ställde i ordning högtryckstvätten. Jag spolade först av och sedan gick jag på med svampen.
Efter en liten stund var middagen klar så jag snabbade mig och gjorde klart. När vi ätit klart gick jag ut igen för att kolla hur ren den blivit. Jag tog bort några små fläckar som jag missat.

För att vara en snabbtvätt så blev jag mycket nöjd med resultatet. Den blev så blank och fin!

SVARTVIKSKAJEN

Allmänt  /  2  Kommentarer
Det är fin miljö vid svartvikskajen!
Vi stannade till där igår när vi cyklade hem från Stefans föräldrar. Vattnet låg spegelblankt och de äldre byggnaderna som finns där gjorde att jag bara var tvungen att ta en bild. Dessutom sken solen.
Det regnade till och från hela eftermiddagen men inte då när vi cyklade, perfekt!
Turen igår blev på 1,3 mil.

Jag är trött i kroppen efter veckans träning. Idag blir det gymmet nu på morgonen och en kort cykeltur ikväll och i morgon lika så.

BRON TUR OCH RETUR

Allmänt  /  3  Kommentarer
Det blev en cykeltur igår kväll.
Jag cyklade över Sundsvallsbron och tillbaka hem igen. Det blev en tur på 1,3 mil.
Jag har cyklat 3,1 mil på två dagar. Jag har som mål att cykla 20 mil på en månad.

Tror ni jag fixar det?

KALOPS!

Allmänt  /  1  Kommentarer
Idag blev det långkok till middag!
Vi lagade nämligen kalops. Det har jag aldrig gjort själv. Jag har bara ätit pappas goda kalops tidigare.
Vi började med vid 14-tiden och så skulle den koka i 1,5 timme.
När den var klar gav vi oss iväg på en cykeltur på två mil och när vi kom hem kokade vi potatis och satte oss för att äta den goda maten. Det blev så gott, särskilt med potatis och rödbetor till.

Annars idag gick jag ett varv runt Sidsjön med Ullrica i förmiddags. Det var längesedan vi sågs så det var trevligt.
När jag kom hem var Stefans föräldrar här på besök. Vi grillade hamburgare till lunch, gott och trevligt hade vi.
Jag gjorde i ordning en pizzasallad som vi kan ha till middagarna den här veckan. Jag skar även upp morotstavar.

Kylskåpet har krånglat lite sista tiden så vi drog fram det idag och gjorde rent bakom och under. Det behövdes verkligen.

Totalt sedan i torsdags har jag cyklat 6,5 mil. Det är jag nöjd med!
Nu måste jag gå ut för att dra ner soptunnorna till vägen för i morgon är det soptömning.

PINK LADIES!

Allmänt  /  3  Kommentarer

Igår besökte vi den nya restaurangen i Myre!
Vi, Stefans syster och syskonbarn åkte dit. Vi var där vid 17-tiden och vi hade inte bokat bord. Vi hade tur, det fanns ett bord ledigt.
Under tiden vi väntade på maten så kom det massor med folk. Det måste vara roligt att det får en bra start av restaurangen som går i 50-talets tecken. All inredning är i dessa färger, väggar och tavlor, möbler och porslin likaså.
Det var en härlig atmosfär och god mat.
Barnen beställde efterätt. Denna milkchake såg väldigt god ut. A valde glass med smak av Dumle. De hade också många andra goda smaker. Så i sommar när vi badat på Stekpannan får det bli ett stopp där:)

GÅRDAGENS HÖJDPUNKT!

Det blev bakning!
Det var bestämt att syrrans familj skulle komma hit igår efter V:s fotbollsmatch och fika med oss. Mamma och pappa kom förbi för att hämta släpvagnen så de ville gärna också fika.
Jag bakade denna goda tigekaka och chokladbollar med strössel igår morse. Det är två bakverk som går snabbt att göra och det uppskattas alltid. För mig är det alltid lika roligt att baka oavsett om det är enkla eller mer kreativa och mer tidskrävande bakverk.
Vi var många som fikade och allt gick åt och då är det extra roligt att baka.

Tack alla för en trevlig fikastund!

FOTBOLLSKILLAR!

Allmänt  /  0  Kommentarer

Idag kollade vi på fotboll.
V spelade match kl 12.20 så vi cyklade en tur först innan vi tog oss till Kubenplan där matchen spelades.  När vi cyklade hemåt tog vi en backe upp mot foten av Södra berget och den var brant kan jag lova. Sedan svängde vi av och trampade genom skogen hem. Totalt blev turen på 1,8 mil!

Vi såg första halvlek och en bit in på andra.
V är målvakt och det verkar han tycka är kul.
Även den yngsta i familjen spelade boll och var målvakt på sitt sätt, älskade gullunge!!

Vi träffades sedan hos oss där vi bjöd på fika som jag bakade i morse.

Det var allt för nu.

ROTFRUKTER I UGN!

Allmänt  /  4  Kommentarer
Även igår blev det grillat till middag!
Vi grillade fläskytterfilè och till det hade vi ugnstekta grönsaker. Vi valde potatis, morötter, palternacka och rödbetor. Till det hade vi tzaztiki. Allt smakade mycket gott!

Annars igår städade vi först garderoberna på förmiddagen. Det var något som verkligen behövdes. Det blir lätt att jag gör en enda röra av kläderna i lådorna och efter ett tag hittar jag ingenting.
Eftersom vi båda var lediga igår när det var klämfredag så passade vi på att äta lunch på stan. Jag hinner ju aldrig det annars när jag jobbar. Så det var riktigt lyxigt att få göra det. Det blev buffè på Biteline. Där hade dom enklare tacos, pizza och en god salladsbuffè och husmanskost.

Sedan åkte vi till Birsta. Vi kollade på en ny vaxduk till bordet på altanen. Vi hittade en som vi tyckte var fin. Bild på den kommer när den ligger på plats:)
Vi hade även tänkt köpa blommor till krukorna ute. Men hon som jobbade i butiken sa att det är lite för tidigt då det fortfarande kan vara ganska kyligt ute. Så vi väntar med det några veckor.
Innan vi åkte hem blev det storhandling på Ica. Det behövdes verkligen.

När vi kom hem tog vi det lugnt en liten stund och sedan gick vi ut och krattade. Då tittade mina syskonbarn förbi. De hade varit på Lindbloms så de ville komma förbi och säga hej. Det var roligt att träffa dom igen.
Vi fortsatte med krattningen. Så nu är det färdigkrattat, skönt!

På kvällen cyklade vi en tur på 1,5 mil. Det var motvind men ändå skönt i luften.

Nu blir det frukost!

KRISTI HIMMELFÄRDS DAG!

Allmänt  /  4  Kommentarer
Det var härligt med en extra ledig dag igår!
Vi har gjort en lista på saker som behöver göras här hemma, både ute och inne. Vissa saker skjuter man på och så blir det aldrig av att man gör det.
Men vi började beta av listan och vi hann med mycket. Vi började med att tömma altanen på möbler och skurade den med högtryckstvätten. Det blir mycket smuts som samlas under vintern där.
Stefan rensade avloppet i tvättstugan för där har det varit stopp länge. Det är verkligen inte ett roligt jobb men det blev så stor skillnad. Så det var ett viktigt jobb han gjorde.

Jag tvättade min cykel. Den blir fort smutsig och jag vill tvätta bort det innan det fastnar hårt för då blir det svårt att få bort. Jag använder bilschampo med vax. Det är väldigt bra att tvätta cyklar med. Smutsen rinner av lätt.
Stefan bytte däck på sin cykel som han hade fått punktering på.

När altanen torkat lyfte vi tillbaka alla möblerna och jag tog fram lyktorna som vi köpte förra året och gjorde lite extra fint. Det blev så fint där ute nu.

Vi hade även några små grejer inne som behövde fixas, en dosa sattes fast vid ett eluttag och en liten list som lossnat vid väggen vid diskmaskinen limmades på plats.

Pappa kom förbi med släpvagnen och samtidigt kom Stefans föräldrar och hälsade på. Så vi fick en paus på eftermiddagen då vi fikade med dom.

När allt detta var klart satte vi på cyklarna på cykelstället och åkte ner till Forsa. Vi var bjuden på grillmiddag där som ni kan se på bilden:) Innan middagen cyklade vi runt Ovansjö. Det är sträcka på 1,1 mil och det tog igår 35 minuter då det var kraftig motvind nästan hela vägen och många backar.

Middagen var väldigt god. Stefans syskonbarn och Johan åt också med oss. Stefans syster var då på väg hem från utlandet.

Så när vi kom hem vid 21.30 var vi trötta efter en lång dag. Det var en härlig känsla att känna att vi hunnit med så mycket!

TEMPOSTRÄCKA

Allmänt  /  2  Kommentarer
Igår kväll cyklade jag en tur!
Jag cyklade samma 5 km sträcka som i måndags. Jag använde min nya väska och den praktiska funktionen med hörlurarna. Så musiken hjälpte mig att förbättra tiden med 2 minuter! Det är jag riktigt nöjd med.

Igår fick jag göra ett besök på vårdcentralen. Jag har en del problem med öronen. Det bildas mycket vax och leder till vaxproppar. Jag har känt senaste dagarna att det varit på gång och jag försöker ta mig till vårdcentralen innan det täpper igen helt för då hör jag ingenting.
Jag fick träffa en väldigt bra sköterska. Jag har alltid varit nöjd med den privata vårdcentral som jag tillhör. Jag har hört både ris och ros men jag är nöjd.
Det som jag tycker är en stort plus där är att de har drop in till läkare och sköterskor varje vardag kl 13-16. Så igår slutade jag kl 15 och åkte direkt dit. Jag behövde inte vänta länge alls.

Nu är det snart dags att åka till jobbet!

RAMVÄSKA!

Allmänt  /  3  Kommentarer

Igår köpte jag ytterligare ett cykeltillbehör!
Jag har haft en cykelväska men det är en som man sätter fast under sadeln. Så när jag har cyklat så har jag inte riktigt litat på att den suttit kvar för den har ramlat loss en gång.
Så Stefan fick ett tips om en väska som man kan sätta på ramen framför sadeln. Så jag köpte en sån igår på Jula för 99 kr.
Ikväll när jag cyklade en tur så invigde jag den. Det som är bra med den är att det går att ha telefonen så att man ser displayen och det går även att koppla in hörlurarna på ett smidigt sätt. Det följde med en liten sladd till dom som man kopplar ihop så slipper jag trä igenom dom varje gång jag ska cykla med musik i öronen. Jag kan ta en bild på det när jag använder det första gången.
Den var även rymlig så jag får i nycklar och andra viktiga saker som kan vara bra att ha med sig.

Så jag är hittills mycket nöjd med mitt inköp!

DAGENS STORA FYND!

Allmänt  /  3  Kommentarer

Idag letade jag svarta tygskor!
Vi gick ett varv inne på Birsta City men hittade inga som jag ville ha. Vi gick ett varv till innan vi åkte hem.
Då hittade jag ett par som jag kunde tänka mig att köpa. Jag gick till kassan och bad om att få prova den högra skon också. När hon kommer tillbaka hade hon med sig skon. Hon hade också tagit med sig fjolårets modell. Den såg exakt likadan ut förutom ett märke bak på hälen. De som jag tänkte köpa kostade 250 kr. Fjolårets modell
49 kr!! Det var verkligen ett fynd!!

Stefan köpte några tillbehör till cykeln och vi gjorde några andra ärenden också.

Nu blir det till att mysa ner sig i soffan resten av kvällen!

SOCKERKAKA!

Igår bakade jag!
Jag ville göra det enkelt. Jag hade alla ingredienser hemma till att göra sockerkakor. Så jag behövde inte handla något.
För mig är det så att även om det är väldigt enkla bakverk som jag bakar så är det minst lika roligt som att baka tårtor eller cupcakes som är mina favoriter.
Nu gjorde jag en med vaniljsocker och en med kakao men det går ju att variera smakerna med lite allt möjligt  till exempel citron, kardemumma eller chokladbitar.

Sockerkaka i sin enkelhet är gott och är uppskattat av fikafrämmande:)

CYKELUTFLYKT!

Allmänt  /  1  Kommentarer

Igår gjorde vi en utflykt!
Vi satte fast cyklarna på cykelstället på bilen och åkte in till stan där vi parkerade. Därifrån cyklade vi till fotbollsplanen i Bergsåker där Stefans systerdotter spelade match.
Vi köpte en korv när vi kom fram som smakade riktigt gott efter en tur på 7 km i motvind.
På vägen tillbaka stannade vi till vid ån där jag tog en bild på detta fina träd. I Stockholm finns det massor av likadana träd i Kungsträdgården. Många har lagt ut bilder på fb och instagram och igår sökte Stefan på #sundsvall  och fick då upp bilder på träden även här i stan. Så då passade jag på att ta en bild.

Det var en härlig utflykt.

CYKELHJÄLM!

Allmänt  /  2  Kommentarer
Både jag och sambon har hjälm när vi cyklar!
Jag har använt cykel i många år och har alltid använt hjälm.
Stefan köpte en cykel för 1,5 vecka sedan och har också använt hjälm hela tiden.
Igår ramlade han när han cyklade hem från jobbet. Han cyklade över ett gammalt järnvägsspår som blev väldigt halt av regnet. Cykeln gled undan och han landade på huvudet.
Så det blev  en tur till primärvårdsjouren för att kolla upp det. Han hade tur som hade hjälm. Så det gick bra trots den kraftiga smällen. Han är lite mörbultad i kroppen idag.

Så alla ni som cyklar, använd hjälm!

NYTT SKAL!

Allmänt  /  1  Kommentarer

I måndags kom det ett paket!
Stefan beställde några grejer från Ali express och då passade jag på att beställa nytt skal till telefonen. Jag har alltid gillat skal av silikon. När jag hade min första iphone så ville jag ha ett skal som skyddade runt knappen. Men det var svårt att hitta något.
Därför blev jag glad när jag såg detta. Dessutom hade den en bra knapp. Den kostade inte många kronor.
Jag är mycket nöjd med färgen. Jag tänkte beställa ett rosa för jag tycker verkligen om rosa men den här blåfärgen var också fin så det fick bli en sån.

EN HELG I FJÄLLEN!

Allmänt  /  1  Kommentarer
I helgen har vi varit i Åre med grannarna!
Vi åkte i fredags. Vi kom dit vid 16.30. Då checkade vi in på hotellet, vilade en stund och gjorde oss sedan klara för att äta på Olerys som låg på hotellet. Det var ju Sverige-Tjeckien i hockey så vi hade bokat bord till kl 19.30.

Jag åt en club sandwisch som jag för det mesta tar när vi äter på Olerys. Den är riktigt god med kyckling, bacon, tomat och ost. Jag tog en aioli på sidan att doppa stripsen i, mums!

På lördagen gjorde vi lite av varje.
Vi gick först en sväng i Åre by och kollade lite i butiker.
Sedan åkte vi med kabinbanan upp till Åreskutan. Det var många slalomåkare som passade på att åka de sista åken för igår var sista dagen liftarna och backarna hade öppet för säsongen.
Vi fikade på restaurangen där. Jag passade på att ta några bilder även om det var ganska svårt att fota från kabinen och när vi kom upp så blåste det mycket.
När vi kom tillbaka till hotellet åkte vi mot Duved och tittade lite.
Jag och Stefan besökte badet på hotellet. Det var ett riktigt fint bad.

'

På kvällen åt vi middag på hotellet.
Jag åt kalventrecote med gnochi och en god sås. Till förrätt åt vi alla en toast skagen som var riktigt god med väldigt goda räkor och gott bröd.
Stefan åt hjortfilè som visas på den översta bilden.

Båda kvällarna spelade vi spel.
På fredagen spelade vi yatzy. Jag vann stort. Jag brukar inte vinna när vi fyra spelar spel men den här gången var det min tur att vinna:)
På lördagen spelade vi kort, chicago. Det spelet brukar vi spela och jag brukar verkligen inte vinna men den här gången vann jag. Det tog en lång stund innan jag kom in i spelet men när jag väl gjorde det så flöt det på bra:)
Med all denna tur så ville jag köpa en trisslott och det gjorde jag men vann inget.

Efter att ha intagit den goda hotellfrukosten igår så åkte vi hemåt. Vi var hemma vid 15.30.

En mycket trevlig och mysig helg har vi haft med våra bästa grannar!

ANLÄNT i ÅRE!

Allmänt  /  1  Kommentarer

Igår började vi vår mysiga helg!
Vi är nu i Åre med våra underbara grannar. Vi kom upp igår vid 17-tiden.
Då blev det först lite vila, kollade in hotellet och gjorde oss sedan klara för kvällen.
Då Sverige spelade hockey VM igår så bokade vi bord på Olerys som finns här på hotellet. Vi åt god mat och unnade oss även förrätt.
Sverige vann matchen på straffar, bra jobbat!
Vi hade sedan en mysig kväll med yatsy där jag vann stort:) Så lite stolt över mig själv är jag:)

Nu är det dags att göra sig klar för hotrllfrukost.

SISTA APRIL!

Igår firade vi valborg!
Det gjorde vi genom att äta 3 rätters middag. Förrätten blev väldigt enkel, lite nachos chips med lite goda dipssåser.
Däremot varmrätten blev lyxig. Vi har kommit över en fondeugryta som vi ville inviga. Den funkade hur bra som helst. Vi doppade ett gott kött och hade potatisgratäng, en kall dipssås och sallad till. Allt smakade riktigt gott.

Till efterrätt blev det kladdaka!
Kladdig blev den verkligen! Jag hittade ett recept med Maltesers. Den blev lite mustig men smaken och kladdigheten i den var gudomligt god!!
Mina tips när det gäller kladdkaka är att göra den kvällen före och sedan ta fram den ur kylen en lång stund innan servering. Då blir den som godast.

Nu laddar vi för en härlig helg!