PÅSKAFTON!

Glad Påsk!
I går tog vi det bara lugnt på förmiddagen. Jag pysslade lite med mina bakverk och Stefan grejade på nere.
Vid lunchtid åkte vi till stugan där mamma och pappa var och även syskonbarnen och deras pappa vara också där.
Vi fikade med dom ute på altanen vid gässtugan där det var väldigt skönt och soligt vårväder. Solen verkligen värmde och vi satt där och njöt allihopa.
Till påskmiddag bjöds det på god ugnstekt kyckling med potatis och sås.
Tack för en mycket trevlig påskafton!

Det känns lite konstigt med sömnen nu när man ställt om klockorna i natt till sommartid. En timmes sömn går förlorad.

Det fina vädret tycks hålla i sig idag också.

LÅNGFREDAGEN!

Mina älskade syskonbarn!!!
Igår var syrrans familj här och vi bjöd på påsklunch, kycklinggryta med ris och sallad.
Påskharen hade varit hit och gömt påskägg:) 8-åringen fick leta ganska länge innan han hittade det och den yngste fick vi hjälpa lite på traven. Innehållet var bland annat godis till den äldste och en alfons till den yngste.
Vi åt, busade, fikade och kollade på bilder från Egypten.
På eftermiddagen somnade både jag och Stefan i soffan. Vi var uppe ganska tidigt igår morse.
På kvällen var det middag hos Stefans föräldrar och hans systers familj var också där. Även dit hade påskharen kommit för att lämna påskägg till barnen:)

Det fina vädret verkar hålla i sig idag också:)

Glad Påsk!

VECKAN SOM GÅTT!

Nu är påsken här!
Under veckan som gått har jag förutom jobb hunnit med lite påskpyssel. Denna påskfamilj var väldigt rolig att göra och enkelt var det också. Jag är själv mycket nöjd med fatet.
Lite annat har vi hunnit med på kvällarna också. Vi tvättade och städade bilen i tisdags kväll. Igår kväll åkte vi och påskhandlade. Vi åkte ganska sent då Ica i Birsta har öppet till kl 22. Det var ganska skönt att handla lite senare, inte alls lika trångt med folk som det annars kan vara i samband med lön.
Ikväll har jag pysslat med lite av varje. Vad det är får ni se framöver:)

VÅREN ÄR PÅ VÄG!

Allmänt  /  1  Kommentarer
Vi tog vara på det härliga vädret idag!
Vi åkte upp till Södra Berget för att njuta av solen och fika i raststugan där. När vi kom dit var det mycket bilar på parkeringen och efter vägen. När vi kom fram till stugan visade det sig vara stora tävlingar i längdskidåkning.
Vi fikade inne i stugan då det var fullt vid borden utomhus. Vi gick sedan ut och tittade på de stora tävlingarna och njöt i solskenet.

Vi har fått mycket gjort i helgen. Vi har fixat med lite grejer nere, burit in pellets, jag har fotat och påskpysslat, vi har varit till Birsta och handlat mat och tagit var på vårsolen:)

Nu är helgen snart slut och det är jobb och träning som står på schemat.

IS!

Allmänt  /  0  Kommentarer
Vilket härligt vårväder vi har idag!
Jag tog med mig kameran ner till havet nu på morgonen och hittade dessa fina istappar. Eftersom det var så väldigt ljust där nere vid havet var det ganska svårt att se exakt skärpa och ljusinsläpp.
Det som känns extra bra med den här bilden är att jag lyckades fånga vattendroppen precis när den föll ner.
Det gör den här bilden lite extra fin.

DRÖMMER MIG BORT!

Allmänt  /  2  Kommentarer
Åh va jag vill tillbaka hit!
Nu har det gått en vecka sedan vi lämnade Egypten och det fina hotellet Sentido Reef Oasis Sensis i Sharm El Sheik.
Det var en så bra ställe och trevlig personal, maten, stranden, havet, snorklingen och poolerna...ja allt var bra:)!
Om vi någon gång i framtiden vill åka tillbaka till Egypten så blir det på samma hotell!

Veckan som varit har bestått av jobb och lite av varje på kvällarna. I tisdags var jag på ljusparty hos grannen. Jag köpte två olika, mycket trevliga ljus som troligen kommer nästa vecka:) Det blir i så fall en fin påskpresent till mig själv:)
Igår kväll var vi och åt tacos hos Stefans föräldrar som var supergott!! Tack så mycket för det!

Det är skönt med helg. Vi får se vad den har att erbjuda. Vi har lite små pyssel med olika saker som vi ska göra. I övrigt får vi se vad som händer.

Munkar!

/  0  Kommentarer

På hotellets frukostbuffe i Egypten hade de goda choklad munkar. Det var lyx det:)!

HAVET

Jag saknar det redan!
Jag saknar verkligen sol och bad men det jag framför allt är så himla nöjd med i Egypten är det klara och fina havet!
Vi tog en hel del bilder på havet och fiskarna. Man såg så himla bra från ytan och ner till botten.
Korallerna var också fantastiskt fina med alla dess färger och former.

UNDERBAR SEMESTER!

Allmänt  /  0  Kommentarer
En härlig semester har vi haft!
I natt kom vi hem efter att ha rest i ganska precis 12 timmar hem från Egypten. Det kändes jättekonstigt i morse när jag vaknade att titta ut och se snö, vi som sett hav, sand och pooler i en vecka. Sedan kändes det ganska kallt, -5 grader. Jag vet att det inte är mycket:) men efter att ha tillbringat en vecka i 35 graders värme så kändes det konstigt.

Det har varit en så himla bra vecka. Hotellet var toppen. Om vi någon gång kommer åka tillbaka till Egypten så blir det till detta hotell, Sensido Reef Oasis Sensis. Personalen gjorde verkligen allt för sina gäster hela tiden, rummet var alltid väldigt bra städat och det var alltid rent och fint runt i området.

Jag kommer under veckan att fortsätta blogga om resan för vi kommer leva på detta ganska länge för vi har haft det superhärligt!

God eftermiddag!

SISTA DAGEN!

Idag har vi njutit!!
det gäller att ta vara på den sista dagen och det har vi gjort idag.
Vi har solat och badat mycket. Vi tog många dopp idag då solen har värmt oss väldigt mycket.
I morse när vi kom till stranden började vi med att snorkla.
Vi har under veckan tagit en del bilder på de fina fiskarna som rör sig i det härliga vattnet.

I morgon åker vi hem, självklart känns det tråkigt men vi njuter för fullt av varje minut:).

Svalkande gott!

Ännu en härlig dag!
det har varit varmt och härligt även idag.
idag fanns det melon vid det lilla matstället vid stranden. Den var verkligen supergod och läskande i värmen.
Det har varit riktigt varmt idag, som alla andra dagar:)!
 Bilden blev lite stor när jag kommer hem blir det ordning på inläggen igen:)

Det är härligt här i Egypten:)!

god kväll!

Stranden!

/  2  Kommentarer

Vi har det underbart!

Det verkar fungera ibland att lägga upp bilder:)

VARMT OCH SOLIGT!

Vi har det sa harligt!
Idag har vi legat pa stranden och haft det skont. Vi har aven fortsatt med snorklingen idag och det ar verkligen vackert under vattenytan med alla vackra fiskar och koraller.
Vi trivs mycket bra med hotellet och att ha All inclousive ar helt perfekt.
Jag har forsokt lagga upp bilder pa bloggen men har inte riktigt lyckats. Det far ni vanta med att fa se tills vi kommer hem:)

Nu ska vi snart ga och ata pa nagon av alla de restauranger som finns har pa hotellomradet.

Varma halsingar fran oss i Egypten!

FÖRSTA DAGEN!

/  0  Kommentarer

Vår första dag här i Sharm el Sheik har vi tillbringat vid poolen och vid stranden i 30 graders värme:)
Hotellet är väldigt fint och området är hur stort som helst.

Vi bara njuter och har det varmt och härligt!

God eftermiddag!

ARLANDA AIRPORT

/  0  Kommentarer

Nu har vi checkat in och kollat lite i tax free butikerna.
Vi sitter nu och väntar för att om en stund gå till gaten.
Det ska bli så härligt med sol och bad i en vecka:)
Min förhoppning är att blogga från Sharm el Sheikh.

PÅ VÄG!

/  0  Kommentarer

Nu är vi äntligen på väg till Egypten. Första anhalten är hotellet på Arlanda. Vi kom hit ikväll och sover här i natt. Planet lyfter enligt tid tabell i morgon kl 8:45.
Jag bloggar nog igen i morgon bitti.

LÄNGTAR!

Allmänt  /  0  Kommentarer
Nu får det bli vår på riktigt!
Jag vill så gärna ta fram cykeln. Att cykla på vintern är inte min grej så jag får snällt vänta tills snön smält bort och vägar och cykelvägar är fri från is och snö.
Förra året tog jag fram den i mitten på april. Jag hoppas att jag inte behöver vänta längre än så i år.
Då kan jag använda cykeln till att förflytta mig i min vardag och även ta långa härliga cykelturer.

TISDAG!

Det blev Birsta ikväll!
Vi hade några små inköp kvar att göra och vi passade på att äta på charm. Vi båda åt kycklingsallad som var väldigt god.
När vi skulle parkera så tog det lång tid innan vi hittade plats. Det fick jag förklaringen till när vi kom in till Birsta City. Yohio gjorde nämlingen ett  besök där idag. Jag hoppas han vinner tävlingen på lördag för låten är riktigt bra.

Jag har även hunnit med att fika med min bästa vän idag. Det blev tebuffè där det fanns mycket gott, smörgåsar, te och fikabröd.

Nu är jag trött och det är dags att sova.

God natt!

SÖNDAG!

Allmänt  /  0  Kommentarer
Vasaloppet gick av stapeln idag!
Stefan ville baka bröd så vi hade det nybakat tills Vasaloppet började på tv. Vi har gjort det här brödet förut så lite koll hade jag om hur det skulle göras:) Men det var mestadels Stefan som bakade. Det blev ett riktigt gott bröd.
Anars idag har vi varit iväg och firat Stefans morbrlor som snart fyller år. Så det var trevligt. Det bjöds på god smörgåstårta.

Ikväll har ugnen fått sig en ordentlig städning. Det behövdes verkligen.

BOKREA!

Allmänt  /  1  Kommentarer
Jag är så glad!
Vi var på stan idag. Jag har länge velat ha Leilas senaste bok om cupcakes. En av bokhandlarna hade den på rean. Perfekt!
Jag sprang även på en bok om cake pops. Jag har kollat i den nu ikväll och det finns så många olika, roliga kakbollar att göra:) grisar, ugglor, meloner..ja alla möjliga. Så jag bara måste testa att baka något av recepten framöver. Boken verkar bra på det viset att det är tydligt beskrivet steg för steg hur man gör och vad man behöver för ingredienser och så. Jag gick in och kollade på några amerikanska sidor på nätet för att för skoj skull kolla runt lite efter olika baktillbehör och det fanns mycket roligt och mycket som jag skulle vilja ha:)

Jag införskaffade mig en ny bikini också. Den kommer väl till pass framöver.

Sedan blev det en tur till Birsta. Där köpte jag mig en ny väska.
I morse när jag städade bland lite papper så dök ett presentkort upp. Så det använde jag när jag köpte bikinin. Jag hade även kvar från ett presentkort på Birsta city som jag använde när jag köpte väskan. Så det kändes så bra med mina inköp idag.

Vi uträttade även lite andra ärenden.

Ikväll var vi ut och plockade in lite ved. Det var väldigt skönt väder så här på kvällen så vi gick en liten promenad när vi var klara.
Nu ser vi på melodifestivalen.

MIDDAG!

Allmänt  /  0  Kommentarer
Igår var vi bjuden på middag!
Vi köpte med oss en bukett med härliga blommor.
Vi blev bjuden på god tacotårta med sallad. Det var väldigt gott! Även efterrätten smakade gott!
Vi surrade och hade trevligt och vi var mycket nöjda med kvällen.