Diamond painting

(null)
Nytt pyssel
Jag har upptäckt ett nytt pyssel, Diamond painting. 
Jag beställde en tavla billigt för att prova på. 
Vad är då Diamond painting? Jo... tavlan har olika färger. Varje färg har en kod. En lista med alla koder följer med tavlan. Man kollar på tavlan vilken färg på diamanten man vill lägga. Man tar diamanten enligt koden på listan. Tavlan är skyddad med en plastfilm som man allt eftersom tar bort en bit i taget. Hela tavlan har ett klister. Pennan som följer med doppar man i ett vax som gör att diamanten fastnar på pennan. Man duttar sedan fast pärlan på tavlan på rätt färg. 
Pärlorna ligger i små påsar. Jag har valt att sortera in dom i små burkar. Jag köpte på Dollar Store 6 st för 20 kr. På locken har jag satt färgkoden så jag enkelt kan hitta rätt. 

Jag har haft tavlan i ca 2 veckor. Alla lediga stunder har jag suttit och pysslat med detta. Det är så rogivande och avkopplande. Jag är sugen att på att beställa en till tavla med ett eget motiv på. 

God kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback