Jordgubbsodling

(null)
Ängom.
Det finns en jordgubbsodling i Ängom. 
Igår kväll åkte jag, Sara och Astrid dit och plockade. De flesta jordgubbarna var stora och fina. Det var så roligt att gå där och plocka och välja ut de största och rödaste bären.

(null)
Nästan 5 kg.
Jag tog med en 10- liters hink. Jag hade inte som mål att fylla den men det gick ganska snabbt. Så det blev många härliga bär. 
Jag rensade allt när jag kom hem. Jag frös in det mesta så jag kan prova att göra lite sylt och kräm. Jag sparade mycket i kylen till idag för att göra kräm och några att kunna äta som dom är.

Det var så roligt och rogivande att gå där och plocka och så kul att ha lite att ta fram. 

God morgon!

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Åh gud så gott, samt så himla roligt också. Jag älskar att gå och plocka så där :)

2019-07-22 / 23:39:58
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback