Baka bullar

(null)
Jag hade hjälp av en minibagare.
Jag fick igår lust att baka bullar. Jag tog hjälp av Cesar som var den bästa minibagaren. Han kavlade ut degen, fixade med kanelen och fyllde formarna. 
Jag brukar baka på 5 dl mjölk men nu kände jag när jag ändå var igång att jag ville göra på 1 liter.
Det är ju mycket moment med att baka bullar. Degen ska göras och jäsas, den ska kavlas och sedan fyllas med smör, kanel och socker (för min smak), formarna ska fyllas, bullarna jäsas, de ska sedan penslas med ägg och dekoreras med pärlsocker och till sist ska de gräddas. Men jag tycker det är värt varje minut!

(null)
Många blev det.
Det blev många bullar, närmare bestämt 84 stycken. 
Så nu har vi lite gott fika inför påsken. 

God morgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback