SUMMERING 2018

(null)
Ett tungt år!
Hur mycket jag än försöker fundera på hur jag vill sammanfatta år 2018 på bloggen så landar alla tankar på min älskade pappa och hans väldigt hastiga bortgång. 
8 månader har gått men jag kan fortfarande inte förstå och ta in att han inte finns med oss längre. 
Från januari och fram till att han gick bort var en jobbig tid. Jag ville följa med på de läkarbesök han var på för sin hjärntumör. Det var ibland tufft men samtidigt bra att få att få vara med.

Så kom den värsta dagen i mitt liv. Den 22 april var vi och badade med Isak och Annika på Himlabadet.
På kvällen vid ca 21-tiden ringde mamma och var helt förstörd. Ambulansen var där och gjorde HLR på pappa. Hans liv gick inte att rädda. 
Den 17 maj var begravningen. Det var en väldigt tung dag för oss alla men en ljus och fin begravning blev det och ett fint avsked.

Det har varit en jobbig tid och ett tungt år på många sätt. 

(null)
Husvagnsköp
I juni slog vi till och köpte husvagn.  Vi började leta i våras. Vi var beredd att åka en bit för att hitta rätt vagn. Vi hittade en till slut bara någon mil hemifrån. 
Så vi åkte på många härliga turer i somras. 

(null)
Fantastisk sommar!
Det var ju en väldigt varm och härlig sommar. Så det blev mycket bad och Cesar gillade verkligen det.

Vi gjorde även en resa till Åre med Stefan och hans familj. Vi hyrde en stuga där. Jag hade med mig cykeln och gjorde många turer med den, totalt 10 mil på 5 dagar. 

(null)
Höstresa.
I mitten av oktober åkte jag och Stefan med grannarna till Stockholm. Vi bodde på ett centralt, fint hotell, shoppade och tittade på hockey. 

(null)
Julen.
Vi hade en mysig och bra jul. Tomten kom med många julklappar till Cesar och som han blev väldigt glad för.
Det var speciellt i år att fira jul då det var första julen utan pappa. 

Det har varit ett jobbigt år. Att mista en så nära anhörig har verkligen varit sorgligt och ledsamt.

Detta var mitt 2018.
Välkommen 2019!





★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★

Stor kram fina du <3. Har missat det med din pappa, eller så har jag helt enkelt glömt då jag själv fått uppleva cancerns framfart på så kort tid, min mormor fick lungcancerbesked i slutet av juli och avled den 24 oktober. Det är så många i år som cancern släckt livet för. I alla fall jordelivet. En en gång kram till dig <3

2019-01-01 / 23:31:46
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback