JULAFTON

(null)
God jul!
Cesars tredje julafton var mysig och härlig på alla vis.
Mamma sov över hos oss. Vi åt en god grötfrukost med risgrynsgröt och skinksmörgås. Vi gick en liten promenad och Cesar fick åka snow racer. 
Vi gjorde oss sedan klara för att fira jul hos min syster. 
Cesar fick sova en stund när vi kom dit. 
Vi dukade sedan upp ett gott julbord med så mycket gott som julskinka, korvar, köttbullar, Jansson, sill, bröd, potatis leverpastej, rödbetssallad med mera. 
Vi myste och såg på Kalle Anka. Det är tradition för mig och gärna något jag vill föra vidare till Cesar också. 

Erik och Cesar gick till fönstret flera gånger under dagen för att titta om tomten skulle komma. Plötsligt kom han gående vägen med sin lykta. 
Erik sprang och öppnade dörren och Cesar följde efter. Jag trodde att Cesar kanske skulle bli lite rädd men det gick jättebra. Han tittade nyfiket när tomten delade ut julklapparna. 
När han skulle gå visade han vägen ut åt tomten. 

Cesar, Erik och Viktor fick många och bra julklappar. Cesar hade fullt upp att öppna alla. Han kommer ha fullt upp framöver att leka med allt fint han fick. 

Vi spelade julklappsspelet som också har blivit en tradition. 

Vi hade en mysig, lugn och trevlig julafton.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback