CYKELVAGN

Att köpa cykelvagn var verkligen en grej för oss.
Jag tycker ju mycket om att cykla. Redan förra sommaren när Cesar var nyfödd pratade vi om att skaffa en bra cykelvagn till honom så att han skulle kunna följa med på våra turer. 
 
Vi var runt och tittade i butiker för några veckor sedan. Vi såg en vagn som det var bra pris på. Cesar fick provsitta men vi tyckte inte han satt bra i den. 
Vi ville helst ha en av märket Thule men den är väldigt dyr att köpa ny.
Så vi började spana och hålla koll på annonser på blocket osv. En kompis till mig såg en annons där och tänkte då på oss. Jag ringde på den direkt och vagnen fanns kvar. Kvällen efter åkte vi till Härnösand där säljaren bodde och vi bestämde oss direkt för att köpa den. 
 
Det har blivit några turer i veckan. 
I torsdags cyklade jag och Cesar tidigt på morgonen och även igår. 
Han älskar att åka i den!
Men innan han fick ta premiärturen så behövde vi köpa cykelhjälm åt honom och den har han också accepterat. 
Sambon cyklar också och för oss båda är det självklart att ha använda hjälm när vi cyklar.
 
Vi får se om det kanske blir en tur idag också.
 
 
God morgon!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback