NAPPFLASKORNAS DJUNGEL!

Marknaden för nappflaskor är hur stor som helst!
Vi har kört samma typ av flaska, Tommee Tippee sedan han började med ersättning efter varje amningstilfälle i oktober. Det har fungerat väldigt bra. Cesar har accepterat flaskan från första dag.
Nu när han har börjat äta välling på kvällen så har inte nappen på flaskan passat då hålet varit för litet. Den passade till vällingen vi först hade då den inte var så grov. Nu tänkte vi ge honom en grövre välling. Därför köpte vi nya nappar till flaskan med större hål. När vi provade den på kvällen så var hålet alldeles för stort. Vällingen rann utanför och Cesar blev frustrerad för att han inte fick i sig tillräckligt. 
Så igår när jag var på Birsta gick jag in på barnbutiken för att få tips om en flaska som skulle kunna fungera. De flesta flaskor passar till välling men det beror mycket vilken sorts välling man använder. Det enda sättet är att köpa nytt och prova sig fram, en djungel helt enkelt!
Hon i butiken tipsade om en flaska som var lik den vi hade. Hon menade att barnen ibland inte brukar vilja ha någon annat än det dom är van. Cesar har aldrig haft problem att byta nappar eller liknande så jag såg inte det som något problem. 
Jag fick syn på den här flaskan, halva priset jämfört med den jag fick tips om. 
Det ingår alltid en napp till flaskan men om den inte passar så finns det nappar att köpa till som har andra storlekar på hålen. 
Vi provade den igår kväll och den fungerade bra. Jag hoppad den gör det ikväll också.
 
 
God kväll!
 
 
 
 

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Så bra att ni är nöjda hittills :)

Svar: Japp:)
Marie

2017-03-02 / 21:47:22
URL: http://www.saramadeleine.se
Days by Johanna

Vi har mam och är supernöjda vi använder nappen X till flaskan :)

Svar: Låter bra:)
Marie

2017-03-03 / 19:52:59
URL: http://daysbyjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback