MÖHIPPA!

Igår hade vi möhippa för en kollega!
Jag har frågat henne om jag fick lägga ut bilder och det fick jag!
 
Alla vi på jobbet har under en tid planerat gårdagens eftermiddag/kväll i minsta deltalj:)
Hon blev först skjutsad till stan med ögonbindel och hörlurar.
Vi klädde ut henne samtidigt som vi var tysta så att hon inte skulle ana att det var vi.
När vi var klara ledde vi henne till en park i stan där vi tog bort ögonbindeln på henne. Den blick och den min hon gav i det ögonblicket var väldigt roligt...haha!
 
Hon fick små uppdrag på stan.
Hon skulle gå runt i olika butiker och läsa upp en text på en lapp som vi var och en hade skrivit tillsammans med ett paket. När hon läste upp det för personalen i kassan fick hon paketet. 
Hon var så duktig och bjöd verkligen på sig själv under hela vandringen genom stan.
 
Hon hade ytterligare ett uppdrag.
Hon skulle fråga runt på stan om personen ville kasta ringar...hihi!
 
När vi vara färdiga på stan åkte vi hem till en kollega.
Där hade hon dukat fint för den blivande bruden och vi skålade för henne när alla hade kommit. 
Vi hade tagit med oss mat till en salladsbuffè. Så den blev riktigt god och stor med allt gott alla hade bidragit med.
 
Jag gillade speciellt denna utformningen av korven, hjärtformade kunde ju inte bli bättre:)
 
Jag tog på mig uppgiften att fixa efterrätt.
Jag bakade en tårta med fyllning av lemoncurd och chokladmousse. Runt om hade jag spritsat grädde och lagt marränger runt kanten. Uppepå är det färska jordgubbar och Noblesse.
Den blev riktigt god!
 
Vi hade en mycket trevlig eftermiddag/kväll alla vi kollegor och framför allt hoppas vi att den blev oförglömlig för den blivande bruden:)
 
 
God kväll!
 
 
 

Matilda Berlin

Haha, men åhh vad kul! Och gu vilken fantastisk efterrätt!! =)

Svar: Tack så mycket:)
Marie

2017-06-07 / 07:38:53
URL: http://matildaberlin.se
Days by Johanna

åh så härlig möhippa ni hade.

Svar: Ja det blev lyckat.
Marie

2017-06-07 / 18:55:59
URL: http://daysbyjohanna.se
★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

Men åh så roligt :D.

Svar: Ja det var verkligen en lyckad kväll!
Marie

2017-06-07 / 21:30:18
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback