BLÅBÄRSPAJ

Idag har jag och Cesar haft främmande.
En kompis från babysången och hennes lilla tjej kom hit och lekte med Cesar och när det var dags för sovning så gick vi en promenad. 
När vi kom hem smaskade vi på en supergod blåbärspaj som jag bakat på förmiddagen. Jag letade ett annat recept än det jag brukar använda och jag kan säga att det blev den godaste pajen jag någonsin ätit!!
 
Här kommer receptet:
 
  1. 2-2½ paket blåbär (ca 500-750g) – Färska eller frysta
  2. 2 msk potatismjöl
  3. Knäckigt smultäcke
  4. 150 g smör
  5. ½ dl sirap
  6. 2 dl socker
  7. 3 dl havregryn
  8. 1.5 dl vetemjöl
Sätt ugnen på 200 grader. Lägg blåbär i en pajform. Strö över potatismjöl och rör om försiktigt.
Blanda alla ingredienser till smuldegen och strö över bären.
Grädda i ugnen tills den fått färg.
Njut med glass eller vaniljsås.
 
 
God kväll!
 
 

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Åh både låter och ser gott ut :)

Svar: :)
Marie

2017-01-27 / 11:58:04
URL: http://www.saramadeleine.se
Matilda Berlin

Men guu vad gott! Kanske det jag ska baka ikväll? =) Kram fining och ha en underbar helg! <3

Svar: Ja det tycker jag verkligen du ska göra:)
Marie

2017-01-28 / 09:23:02
URL: http://matildaberlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback