ETT NYTT STEG!

Den här veckan har vi tagit ett nytt steg!
Cesar har sedan han blev 4 månader fått smaka purèer av olika slag och den senaste månaden har han fått lite större portioner med vanlig mat men vi har inte velat ersätta någon måltid helt ännu. Han har alltså fått från flaskan också. 
I tisdags var vi på BVC och då tyckte sköterskan att vi kunde ge mera mat. 
Så här ser Cesars måltider ut just nu: Gröt med purè till frukost, innan sovstunden på förmiddagen får han frukt eller bär, till lunch får han vanlig mat, när han vaknar efter sin sovstund på eftermiddagen får han mellanmål och sedan middag samtidigt som oss och till natten har vi börjat ge han välling. Än så länge blandar vi ut det med ersättningen så att han ska få vänja sig vid den.
 
Det är så roligt att göra egen mat till honom tycker jag. Han har alltid ätit allt vi erbjudit honom att smaka. 
Den här veckan har jag provat olika purèer som jag gjort själv. Äppelmos tycker han om och päron men inte kiwi. 
Igår till middag gjorde jag storkok med korvgryta med pasta som passar för hans ålder. Det tyckte han var gott.
 
Så den här bilden i inlägget symboliserar att vi nu har goda grötfrukostar:)
 
 
God morgon!

★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Men så mysigt :D

Svar: Ja verkligen:)
Marie

2017-02-03 / 13:04:34
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback