JULGODIS!

Igår hade vi den årliga julfesten med jobbet.
Vi har alltid så trevligt och roligt på våra fester och så även igår. Jag skrattade så mycket att jag fick ont i käkarna:)
 
Vi lekte lekar, åt gröt och skinkmacka, gjorde en varsin tavla med hjärtan på ett kreativt sätt. Vi hade även julklappsutdelning och så åt vi julgodis.
Förra året hade jag med mig ett fat med hemmagjort godis och inför året fest ville många att jag skulle göra det igen. Så det ville jag självklart göra.
Fatet innehåller chokladbollar, hallon- och lakritsfudge, kola, mintkyssar, polkabräck och digestiv rocks. 
Jag började redan i söndags. När jag får så mycket beröm för det som igår så är det värt varenda minut. Jag älskar ju att baka. 
 
Jag bakade även maränger.
Det var första gången som jag vispade ihop en marängsmet. Det är endast socker och äggvita och så kan man smaksätta med något gott men jag valde att ha dom naturella. 
Det var roligt att spritsa dom och de höll formen bra i ugnen. 
 
Det kommer nog bli mer julgodisbak innan självaste julafton:)
 
 
God eftermiddag!
 
 
 

Netti Starby

Åh vad fint och ser jättegott ut! :-D Kramis

2017-12-09 / 14:40:59
URL: http://nettistarby.blogg.se/
★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

Åh så himla gott det där ser ut och låter med :). Sånt där är trevligt och alltid uppskattat med :)

2017-12-10 / 11:22:34
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback