DÖRRKRANS

Jag älskar att göra dörrkransar till jul.
I år har tiden tyvärr inte räckt till att göra någon. 
I morse kände jag att jag verkligen ville ha något fint på dörren. Det som kändes bökigt var att fixa granris. Så jag velade fram och tillbaka om jag skulle göra någon eller inte. 
När vi tittade ut genom fönstret idag så höll de på att avverka på en allmän yta nedanför oss. Så jag gick dit hämtade av allt det ris som ändå skulle fraktas bort. 
Så det blev perfekt för mig. 
 
När Cesar sov sin middagsstund så gick jag ut på altanen och gjorde i ordning detta fina hjärta med belysning.
 
Annars idag har vi gjort lite av varje.
Vi åkte iväg och handlade det sista inför i morgon. Vi åkte sedan hem och åt lunch. Jag rensade bland allt skräp som ska till returstationen. Det var överfullt i lådan ute på altanen. Så det var verkligen dags.
 
När Cesar vaknade åkte vi till Sidsjön. Vi tog med oss pulkan och fika. Det var väldigt härligt väder. Cesar tyckte det var väldigt roligt att åka pulka i backen.
När vi kom hem åt vi middag. Vi hade förberett och lagat tjälknöl med potatisgratäng och pepparsås, så gott var det!
 
Nu blir det uppesittarkväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback