PÅSKHELGEN!

Helgen har bestått av mycket firande.
Jag kommer här berätta om helgen med start om skärtorsdagen.
Våra grannar har stuga vid Hammarstrand. Vi firade in påskhelgen med dom där.
Vi åkte på torsdag kväll. Det tar ca 1,5 timme att åka dit. 
När vi kom fram packade vi in alla grejer och mat. Vi hade med oss resesängen till Cesar. Det gjck bra att natta honom i den och han sov bra, precis som hemma.
Vi myste på kvällen vid tv:n och pratade och hade så trevligt!
Dagen efter gick jag och Cesar en morgonpromenad. Det var soligt och vintrigt väder.
 
Påsklunch åt vi på Långfredagen. 
Under veckan hade vi planerat vad vi skulle handla med oss för mat. Så påsklunchen blev som en stor buffè med en massa god mat. Köttbullar, potatis, sill, skinka, tunnbröd, omelett med svamstuvning, gravad lax, ägghalvor, prinskorv och rödbetssallad. Mums!
 
Stugan ligger vi Ammerån.
Vi tog en promenad på kvällen efter ån.
Örjans syster och systerdotter kom till stugan senare på kvällen. Hon har två hundar som är så fina och snälla. 
Cesar hade fullt upp med att leka med dom och lilla Lykke:)
Vi grillade till middag och det är alltid lika gott och med goda tillbehör så blir det extra lyxigt.
 
Efter frukost på Påskafton åkte vi hemåt efter ett mycket trevligt firande!
 
 
På Påskafton firade vi hos syrran.
Mamma och pappa var också med. 
Vi åt god påskmiddag och hade ett väldigt mysigt firande tillsammans. 
 
Påskdagen firades med Stefans familj.
Vi hade som med min familj knytkalas. Så vi fick ihop ett gott påskbord med allt möjligt gott.
Jag fixade efterrätten. Jag bakade söta, små fågelbon. 
 
En påskig kladdaka blev det också.
Jag bakade en med fudgetäcke och dekorerade med påskgodis. Att dekorera bakverk är bland det roligaste jag vet!
Även denna kväll blev lyckad med god mat och trevligt firande.
 
Cesar tackar för alla fina påskägg han gått under helgen!
 
 
God kväll!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Netti Starby

Vad mysigt ni har haft det och så himla söt Cesar var! <3 Kramis

Svar: Ja han var en söt liten påskkärring:)
Marie

2017-04-17 / 20:46:54
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Orsakullan som blev mamma vid 20. lärare o doula

Men så mysigt ni verkar ha haft det :)

Svar: Ja det har vi verkligen haft:)
Marie

2017-04-17 / 23:39:54
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback