TANDLÄKAREN.

I fredags hade jag en tid där!
Jag var där senast i december. Jag vet att det finns många som inte alls tycker om att gå till tandläkaren och verkligen har skräck för det och dom tycker jag verkligen synd om. Jag kan inte påstå att jag tycker det är så kul att gå dit men jag har inte skräck för det.
Genom åren har jag fått höra att jag borstar för hårt på vissa ställen och att jag behöver vara mer nogrann på vissa, alltså en del lättare kritik mot min tandborstning. 
Den tandhygenist jag haft senaste gångerna har jag trivts mycket bra med. Den här gången hade jag så fina tänder och borstat så bra, äntligen någon som ger beröm!
Jag fick med mig en väldigt mjuk tandborste som jag ska använda efter att jag borstat med eltandborsten. 
Jag ska tillbaka om 3 veckor. När man är gravid är det bra att ha extra koll, därför blev ett kort besök inbokat då. 
 
Som vi många vet är det väldigt dyrt att gå till tandläkaren. Både jag och S har valt att ha tandvårdsförsäkringen som vi båda har haft i några år nu. Det dras en viss summa varje månad så när jag gör ett tandläkarbesök så behöver jag inte betala något, praktiskt och bra tycker jag.
 
Ha en trevlig söndag!

Erica

Jag är en sån där person som nästan aldrig går till tandläkaren. :3 Jag hade en tanke att jag skulle skärpa mig för några år sen och bokade in en tid, först hos en tandläkare och sen ett halvår senare till tandhygienisten. Det var inte så obehagligt som jag hade trott att det skulle vara ens, men efter det så fick jag liksom aldrig några kallelser igen att det var dags att komma. Så nu är det samma som för, att jag liksom inte tar tag i det... :3

2016-03-06 / 12:33:04
URL: http://faithhopelove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback