VECKA 39

Igår gick vi in i vecka 39.
Veckorna går fort nu.  Nu börjar det verkligen att närma sig. Det skulle ju kunna komma en bebis när som helst nu men har än så länge inga känningar åt det hållet. Så vi får helt enkelt se när den känner sig redo att komma ut till oss.
Vi var till barnmorskan igår. Allt ser fortfarande väldigt bra ut med mitt blodtryck, måttet på magen och bebisens fina hjärtslag. 
Hon tycker jag ser oförskämt pigg ut för att vara höggravid. Hon sa att det inte är många som kan röra sig så smidigt och snabbt i den här veckan som jag kan. 
Vi ska dit igen om två veckor och har den inte tittat ut då får vi remiss till förlossningen dagen efter för kontroll.
 
Under veckan tog jag ett beslut.
Jag har hållit igång träningen på gymmet regelbundet hittills under året och det har varit 2 gånger i veckan. Jag har tränat utifrån bästa förmåga i mitt gravida tillstånd. 
Men idag har jag gjort sista passet där på ett tag. Magen börjar vara ivägen och vissa rörelser är inte så bevkäma längre att genomföra och konditionsmässigt så orkar jag inte långa stunder.
 
Jag är väldigt glad och stolt över mig själv att jag ändå har tagit mig till gymmet regelbundet under den här tiden. 
 
Nu försöker jag hålla igång med korta promenader för att inte få ont i fogarna den tid som är kvar.
 
 
God eftermiddag!
 
 
 
 
 

Mallan

Gud vad tiden rusar, sååå spännande nu! :)

Svar: Ja det är en spännande tid vi har till mötes:)
Marie

2016-06-11 / 08:26:37
URL: http://majzans.vimedbarn.se
Anonym

Lyckliga du fasen vad bra du verkar må, själv hade jag svåra foglossningar med båda barnen sjukskriven från v 14 med första.
Rakt avis på fig men måste va otroligt skönt 😊
Vila nu och ha de mysigt sista tiden som gravid // Veronica

2016-06-12 / 20:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback