FÖRSTA TIDEN!

10 dagar gammal!
Tiden går fort. Tänk att han redan är 10 dagar gammal!
Vi försöker lära känna varandra. Allt är ju nytt både för honom och oss men vi börjar mer och mer att komma in i en vardag med vår underbara bebis. 
 
Jag har inte skrivit så mycket om tiden vid förlossningen och på BB. 
Vi hade inte alls många tankar om förlossningen när jag var gravid. Vi kände att vi ville ta det som det kom, att vi räknade med att vara i trygga händer när det väl skulle bli dags och att jag skulle få den smärtlindring och hjälp som situationen krävde. Det kan jag nu efteråt säga att vi verkligen fick. Personalen där uppe var underbara på alla sätt både för mig och sambon och för bebisen i magen. De vägledde mig på ett så proffsigt sätt genom de 7,5 timme som jag kämpade på med förlossningen. 
Det gjorde självklart väldigt ont stundvis men jag har överlag en positiv upplevelse av förlossningen och det är tack vare underbar personal och ett så enormt stöd av sambon som hela tiden stöttade mig genom varenda värk och genom hela förlossningen.
 
Dagarna på BB var värdefulla på många sätt. De hade lite extra koll på honom så att han inte fick några infektioner då vattnet gick så tidigt och de hade även lite extra koll på hans andning. Febern och andningen kollade dom 3 gånger per dygn.
Vi passade även på att få hjälp med amningen. Så när vi åkte hem så kände vi oss trygga med att jag behärskade det på ett bra sätt. 
Även personalen där var väldigt bra. Att veta att det bara var att ringa på klockan om det var något vi ville kändes tryggt.
 
Det var lite kortfattat om tiden då vår älskade son kom till världen!
 
 
God eftermiddag!
 
 

Eva

Gosig

Svar: :)
Marie

2016-06-30 / 20:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback