HÄRLIG HELG!

Jag började den så här.
Jag slutade 13.30. Jag åkte förbi affären och köpte med mig lite lösgodis, åkte hem och lade mig i soffan med min nyaste Amelia och smaskade godis:)
Jag började sedan förbereda 3-rätters middagen med grannarna som jag skrev om i förra inlägget.
En mycket trevlig kväll hade vi.
 
Igår fick vi mycket gjort. S gick ut och drog tallris från tallen vi har fällt. Jag diskade ur besticklådorna som verkligen behövdes. Jag tog även tag i städningen i tvättstugan som verkligen behövde en rejäl städning. Det blev så fint och så stor skillnad. Sedan fortsatte jag på nedervåningen med tv-rummet och badrummet. Där emellan följde jag med till soptippen för att slänga allt tallris och åkte in en sväng till apoteket.
Efter lunch fortsatte jag städningen och när jag var klar kom S föräldrar på besök en sväng. 
 
Därefter blev det en promenad innan vi åkte in till stan där vi mötte upp mamma, pappa och yngsta systersonen på Biteline där vi bokat bord.
Medan vi väntade på maten fick han kritor och papper med maträtterna på:) Bra tidsfördriv för en 4-åring:)
Alla vi åt tacos. Den är bra där med mycket gott att välja på.
 
Vi åkte mätta och belåtna därifrån och for hem och myste framför melodifestivalen. 
 
Idag har vi rensat ut lådan med återvinning som vi alltid bara slänger ner allt som ska till återvinningsstationen men nu var lådan full så det var bara att ta sig i kragen och rensa.
Det blev en tur till Birsta för att titta på golv till bäbisens rum, handlade lite mat, fikade med S föräldrar och gjorde lite andra små ärenden. 
När vi kom hem gick jag en promenad, S fortsatte med tallriset och jag damsugade trappan och städade en kökslåda. 
Ikväll åkte vi ner med allt till returstationen som vi sorterade på förmiddagen. 
 
Så nu kan vi slappa ikväll med gott samvete. 
 
God kväll!
 
 

MADDISENJ.SE

GOtt med smågodis :D

Svar: Verkligen:)!!
Marie

2016-02-22 / 12:09:14
URL: http://maddisenj.se
Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Åh godis :D. Älskar verkligen godis, bland det bästa med helgen :).

Svar: Ja det är verkligen smarrigt:)
Marie

2016-02-23 / 14:52:43
URL: http://www.saramadeleine.se
Elin

Gott! =)

Svar: Japp:)
Marie

2016-02-23 / 15:27:14
URL: http://elinbjorkander.com
corneliaeriksson.blogg.se

Det här ser suuupermysigt ut!

Svar: Det var det:)
Marie

2016-02-24 / 16:16:41
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/
MADDISENJ.SE

Hoppas du haft en fin onsdag!

Svar: Tack, den bestod av jobb och trevligt inredningsparty på kvällen:)
Marie

2016-02-24 / 20:16:59
URL: http://maddisenj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback