3-RÄTTERS MIDDAG!

Vi hade en mycket trevlig kväll igår!
Vi bjöd grannarna på 3-rätters middag.
Till förrätt blev det en räkbakelse med formfranska som vi stansat ut med ett glas som vi lade i 3 lager. Emellan fyllde vi den med en röra på tonfisk och rödlök.  Den smakade mycket gott. 
 
Huvudrätten.
Den bestod av ungstekt kyckling i en god sås av grädde, creme frieche, vitlök och soltorkade tomater. Till detta serverade vi potatisgratäng, sallad och baugette. Bilden ser lite "geggig" ut men jag fick inte till någon bättre just då. Jag ska försöka fota en bättre till dagens lunch:)
 
Efterrätten.
Jag bakade en kladdkaka med after eight. Jag har aldrig haft den smaken i en kladdkaka förut men det blev riktigt gott. Kladdkaka blir godast när man gör den dagen innan och att den får stå framme en stund innan servering. Jag tycker det är lite svårt att veta när den är i perfekt konsistens att ta ut från ugnen. Jag gräddar den nästan aldrig på den tid som står i receptet. Jag tar ut den lite före för att få den där kladdigheten i kakan.
 
Vi fick mycket beröm för middagen och vi hade supertrevligt. Vi pratade och umgicks och såg på tv och spelade kort. 
 
Tack våra härliga grannar för en mycket trevlig och härlig kväll!
 
God morgon!
 
 
 
 

Amanda Jona [SPONTAN]

Mums! :)

Svar: :)
Marie

2016-02-20 / 09:18:06
URL: http://spontan.blogg.se
Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Men gud så gott! Det övre :D. Älskar verkligen räkor i alla former ;)

Svar: Ja räkor är gott:)
Marie

2016-02-20 / 18:46:40
URL: http://www.saramadeleine.se
MALIN

Det ser väldigt gott ut! Förrätten ser spännande ut :) Kram

Svar: Tack:) Det var för oss en ny förrätt och den blev lyckad:)
Marie

2016-02-21 / 01:30:56
URL: http://malinkirstine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback