RESTAURANG FLAVOURS

Igår blev det lyxmiddag!
Vi gjorde en liten lista förra veckan på saker som behövde göras här hemma. När vi var färdiga med den skulle vi unna oss en god middag på Flavours.
Så vi bokade bord till kl 17.30. Även Stefans syster och systerdotter och mamma följde med.
Vi har hört att räksmörgåsen där skulle vara superbra. Så tre av oss beställde den och jag kan säga att den var fantastiskt god!! Den innehöll ett gott bröd, ägg, citron, gurka, majonäs, sallad, tomat och till sist supergoda, handskalade räkor. Jag njöt av varenda tugga. Jag kan varmt rekomendera denna underbara smörgås.
 
Restaurangens glassmeny har också hört mycket bra om.
Jag hade inte tänkt ta någon efterrätt för att jag var så mätt efter att ha ätit den goda mackan.
Servitrisen råkade spilla ut läsk på mig när hon serverade oss drycken. Hon bad om ursäkt hundra gånger om och ville kompensera med en valfri efterrätt. 
Så jag valde då en Kola Twister med vaniljglass, mandelglass, chokladglass, nötter och massor med kolasås. Den var verkligen supergod. 
Servitrisen frågade flera gånger om allt var till belåtenhet och när jag skulle betala så bad hon återigen om ursäkt. Jag sa att det inte gjorde något, att det kan hända den bästa och att det finns tvättmaskin. Hon tackade så mycket för att jag var så förstående. Jag kände att det inte hjälper att bli irriterad. Misstag gör alla. 
 
Vi var verkligen nöjda med denna trevliga middag!
Efteråt åkte vi hem till Stefans föräldrar och hade fredagsmys.
 
 
God morgon!
 
 

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Åh så mysigt det låter :). Jobbigt för servitrisen tur att ni ändå var såna där förstående människor, tänker att det nog annars är ett jobb där många blir utskällda :/

Svar: Ja jag kände att det inte tjänade något till att skälla ut den mycket trevliga och serviceinriktade servitrisen.
Marie

2016-08-13 / 16:23:15
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback