FREDAGSMYS!

Igår hade vi en mysig kväll!
Jag förberedde en mysig middag med att duka fint och bjuda sambon på en härlig kväll.
 
Jag tände ljus med lite höstfärger. Det är det mysiga med hösten att plocka fram lite härligt, färgstarka ljus.
 
 
 
Jag gjorde långkok idag, pulled chicken. Det var sambons önskemiddag:)
Jag stekte kycklingfilè i stekpannan så att de fick en yta. Sedan lade jag dom i lergrytan med en god BBQ sås och ställde den i ugnen i över 3 timmar. Vi tog ut den när sambon kom hem och kycklingen delade sig så där härligt och gott. 
Vi gjorde goda tortillas till denna kyckling med grönsaker och vitlöksssås. Det var första gången vi gjorde pulled chicken och vi kommer garanterat göra det fler gånger.
 
Jag gjorde även en god efterrätt. Jag älskar ju att baka och göra desserter och provar gärna nya saker. Igår gjorde jag egen chokladglass. Jag har aldrig gjort egen glass förut men det blev riktigt gott. Stefans föräldrar kom förbi, lagom till efterrätten så vi myste ner oss i soffan framför Idol och smaskade i oss.
 
Som pricken över iet för kvällen hade jag även tänt en brasa. Så när sambon kom hem njöt han av fredagstämningen med god middag som han önskat och en härligt värmande brasa.
 
God morgon!
 
 
 
 
 

corneliaeriksson.blogg.se

Men så härligt! Sådana kvällar behöver man ibland :)

Svar: Ja det behöver man verkligen.
Marie

2015-10-03 / 08:41:05
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/
linah

riktigt härligt:D ! hoppas hela helgen vart bra! <3

2015-10-04 / 02:40:31
URL: http://nouw.com/linaheve
Elin

Mysigt =)

Svar: Ja det var en väldigt mysig kväll.
Marie

2015-10-04 / 08:22:09
URL: http://elinbjorkander.com
MADDISENJ.SE

Ja det är roligt att baka, iaf när man känner att man har tid. Har gått sådär med bakningen i helgen dock då lill-tjejen haft hög feber sen i fredags kväll :/

Svar: Stackars liten, hoppas hon blir piggare snart!
Marie

2015-10-04 / 15:28:40
URL: http://maddisenj.se
Carina

Fredag är en bra dag!. Vad fint du ordnat för er!. Både vackert för ögat och gott för magen!. Åh!... så en öppen eld...romantisk kväll!. :D

2015-10-06 / 11:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback