ROTFRUKTER I UGN!

Även igår blev det grillat till middag!
Vi grillade fläskytterfilè och till det hade vi ugnstekta grönsaker. Vi valde potatis, morötter, palternacka och rödbetor. Till det hade vi tzaztiki. Allt smakade mycket gott!
 
Annars igår städade vi först garderoberna på förmiddagen. Det var något som verkligen behövdes. Det blir lätt att jag gör en enda röra av kläderna i lådorna och efter ett tag hittar jag ingenting. 
Eftersom vi båda var lediga igår när det var klämfredag så passade vi på att äta lunch på stan. Jag hinner ju aldrig det annars när jag jobbar. Så det var riktigt lyxigt att få göra det. Det blev buffè på Biteline. Där hade dom enklare tacos, pizza och en god salladsbuffè och husmanskost. 
 
Sedan åkte vi till Birsta. Vi kollade på en ny vaxduk till bordet på altanen. Vi hittade en som vi tyckte var fin. Bild på den kommer när den ligger på plats:)
Vi hade även tänkt köpa blommor till krukorna ute. Men hon som jobbade i butiken sa att det är lite för tidigt då det fortfarande kan vara ganska kyligt ute. Så vi väntar med det några veckor.
Innan vi åkte hem blev det storhandling på Ica. Det behövdes verkligen. 
 
När vi kom hem tog vi det lugnt en liten stund och sedan gick vi ut och krattade. Då tittade mina syskonbarn förbi. De hade varit på Lindbloms så de ville komma förbi och säga hej. Det var roligt att träffa dom igen. 
Vi fortsatte med krattningen. Så nu är det färdigkrattat, skönt!
 
På kvällen cyklade vi en tur på 1,5 mil. Det var motvind men ändå skönt i luften. 
 
Nu blir det frukost!
 
God morgon!
 

- ERICA -

MUMS vad gott det ser ut, kram

Svar: Det ser inte bara gott ut, det var gott också:)
Marie

2015-05-16 / 11:44:02
URL: http://ericabjorkander.weuntd.com
Nora Bååth

Gud vad gott!

Svar: Ja det var det.
Marie

2015-05-16 / 11:54:07
URL: http://norasfoto.se/
Mizca

Älskar rotfrukter i ugnen :) Det tillsammans med en klick tsatsiki och en grillad kycklingfile på sommaren är bäst.

Svar: Ja det är riktigt gott det:) Tack för att du varit in på min blogg och lämnat en kommentar:)
Marie

2015-05-17 / 17:20:29
URL: http://www.mizca.se
Mizca

Svar: Tack detsamma, skall läsa vidare här =)

Svar: Va kul att du fortsätta läsa min blogg:)
Marie

2015-05-18 / 17:05:37
URL: http://www.mizca.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback