EN HELG I FJÄLLEN!

I helgen har vi varit i Åre med grannarna!
Vi åkte i fredags. Vi kom dit vid 16.30. Då checkade vi in på hotellet, vilade en stund och gjorde oss sedan klara för att äta på Olerys som låg på hotellet. Det var ju Sverige-Tjeckien i hockey så vi hade bokat bord till kl 19.30.
 
Jag åt en club sandwisch som jag för det mesta tar när vi äter på Olerys. Den är riktigt god med kyckling, bacon, tomat och ost. Jag tog en aioli på sidan att doppa stripsen i, mums!
 
På lördagen gjorde vi lite av varje.
Vi gick först en sväng i Åre by och kollade lite i butiker.
Sedan åkte vi med kabinbanan upp till Åreskutan. Det var många slalomåkare som passade på att åka de sista åken för igår var sista dagen liftarna och backarna hade öppet för säsongen. 
Vi fikade på restaurangen där. Jag passade på att ta några bilder även om det var ganska svårt att fota från kabinen och när vi kom upp så blåste det mycket. 
När vi kom tillbaka till hotellet åkte vi mot Duved och tittade lite. 
Jag och Stefan besökte badet på hotellet. Det var ett riktigt fint bad. 
 
'
 
 
På kvällen åt vi middag på hotellet.
Jag åt kalventrecote med gnochi och en god sås. Till förrätt åt vi alla en toast skagen som var riktigt god med väldigt goda räkor och gott bröd. 
Stefan åt hjortfilè som visas på den översta bilden.
 
 
Båda kvällarna spelade vi spel.
På fredagen spelade vi yatzy. Jag vann stort. Jag brukar inte vinna när vi fyra spelar spel men den här gången var det min tur att vinna:)
På lördagen spelade vi kort, chicago. Det spelet brukar vi spela och jag brukar verkligen inte vinna men den här gången vann jag. Det tog en lång stund innan jag kom in i spelet men när jag väl gjorde det så flöt det på bra:)
Med all denna tur så ville jag köpa en trisslott och det gjorde jag men vann inget.
 
Efter att ha intagit den goda hotellfrukosten igår så åkte vi hemåt. Vi var hemma vid 15.30.
 
En mycket trevlig och mysig helg har vi haft med våra bästa grannar!
 
God kväll!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Johanna

verkar varit en bra resa, och mycket god mat :D

Svar: Ja det var en bra resa.
Marie

2015-05-05 / 13:37:17
URL: http://jjohannaandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback