STEG 2 AV ENTRÈFIX!

Igår var fixade vi ute från lunch till kl 20!
Jag fortsatte med att göra fint vid entrèn. Jag spolade rent stenrabatten vid lampan där vi även brukar ha en blomkruka. 
Stenarna blev så rena och fina av att jag använde munstycket på högtrycken som har ett rejält tryck. 
 
'
Jag klippte den gröna växtdekorationen som finns runt lampan. Jag jämnade till och klippte ur den. Så nu är den lite lika spretig.
 
Det arbetet jag är mest nöjd med är att plattorna är rengjorda. Det var så effektivt att använda högtryckstvätten och all mossa försvann från plattorna. 
Det blev verkligen en stor skillnad. Nu ser det mycket trevligare ut.
 
Vid kanten har gräset växt in över plattorna och det fixade Stefan till genom att gräva runt kanten. 
Ytan fick en väldigt fin inramning och det ser prydligt ut. 
 
Jag är mycket nöjd med helgens arbete av att göra det fint utanför entrèn!
 
Stefan har haft ett projekt igång som jag kommer ta bilder på senare.
 
Annars igår tog med oss cyklarna till Alnön och cyklade runt norra sidan. Det var en mycket behaglig tur, ingen trafik, fina ängar och hästarna i hagen såg ut att njuta av solskenet. Det blev en sträcka på 1,6 mil.
Vi åkte sedan till Birsta där vi gjorde några ärenden och handlade mat.
 
Vi har även haft ett sidoprojekt igång i helgen, bilder på det kommer nog ikväll:)
 
Om jag sammanfattar helgen så började den i fredags med att vi hade middagsgäster som var mycket trevligt.
Lördagen bestod av regn men det trotsade vi genom att fixa ute. Har man bara rätt kläder så går det mesta. 
På kvällen kom Stefans föräldrar hit och åt med oss. 
Igår blev en lång dag men vi fick ju så mycket gjort och det är alltid skönt!
Några vänder till soptippen har vi också hunnit med.
 
Nu är det snart dags att åka till gymmet!
 
God morgon!
 
 
 
 

Life of Johanna

Kul och fixa till lite och härligt kunna vara ute så länge

Svar: Ja det var så kul att göra extra fint. Det är ju ljust så länge på kvällarna nu så det är härligt att kunna vara ute länge.
Marie

2015-06-08 / 17:16:29
URL: http://lifeofjohanna.se
Life of Johanna

Javisst är tårtan fin :)

Svar: Ja verkligen, vilket konstverk!
Marie

2015-06-08 / 17:48:51
URL: http://lifeofjohanna.se
Carina

Nu har ni fått ordning ser jag!. Andra bilden där med lampan,stenarna och de gröna växterna är så snyggt!. :)

Svar: Vi är också nöjd med den fina platsen!
Marie

2015-06-09 / 15:27:03
URL: http://Bluemoon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback